پایان نامه طراحی بهینه و شبیه سازی موتور ورنیر
-
آپدیت شده در :
امروزه تامین انرژی با استفاده از سوختهای فسیلی دیگر به صرفه نیست چرا که محدودیتهای جدی منابع سوختهای فسیلی در چند سال آینده بر همگان روشن شده است از طرفی دولتها تحتفشار مردم دیگر نمیتوانند به راحتی محیطزیست را با استفاده از این منابع انرژی آلوده سازند، تمام این موارد سبب شده تامین انرژی برق و از آن مهمتر نحوه روشهای مصرف انرژی تغییر چشمگیری داشته باشند.
در این میان خودروهای برقی و نیروگاههای بادی نسبت به سالهای گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند با این حال در خودروهای برقی و نیروگاه بادی شاهد بازده کم خروجی به دلیل استفاده از ماشینهای مرسوم القایی و همچنین محدودیتهای خاص به دلیل سرعت کاری پایین و البته حجم بالای ماشین میباشیم.
در این تحقیق به منظور ارائه راهحل برای مشکلات فوق به مقوله استفاده از ماشینهای ورنیر پرداخته میشود و پس از بررسی انواع آنها مدل مدنظر انتخاب شده و سپس با درنظرگرفتن بازده به عنوان تابع هدف و با استفاده از الگوریتم ژنتیک، نسبت به بهینهسازی طراحی اقدام شده است. در پایان نیز ماشین بهینه با استفاده از روش اجزای محدود شبیهسازی و پارامترهای آن موردبحث قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است در این پایان نامه از نرم افزار MATLAB 2018b به منظور بهینهسازی از روش الگوریتم ژنتیک و نیز از نرم افزار Ansys Maxwell برای شبیهسازی از روش اجزای محدود استفاده شده است.
باتوجهبه محدودیتهای جدی در منابع فسیلی و از آن مهمتر آلایندگی که این منابع به همراه دارند نحوه تولید انرژی و در کنار آن نحوه مصرف آن به شدت مورد توجه قرار گرفته است، بهگونهای که بتوان با مصرف سوخت کمتر انرژی تولید کرد و پس از آن با بهینهسازی تلفات به بهترین شکل از آنها بهره جست. به صورت کلی تولید به سمت استفاده از انرژیهای پاکتر و تجدیدپذیر (خورشیدی، بادی، آبی و …) سوق پیدا کرده و مصرف نیز تمایل بیشتری به داشتن بازده بالاتر از خود نشان میدهد.
بااینوجود چالشهایی در مسیر راه وجود دارند که گاهی این چالشها به دلیل یکی بودن ذات ژنراتور و موتور میتوانند در یک راستا قرار بگیرند و خوشبختانه یک راهحل مشخص نیز داشته باشند.
چالشی که به صورت ویژه در این پایاننامه مدنظر قرار گرفته است حجم و بازده ماشین میباشد و قرار است راهحلی ارائه شود تا در کنار کاهش حجم ماشین شاهد افزایش بازده آن نیز باشیم.
به طور مثال یکی از مشکلات اساسی توربینهای بادی استفاده از گیربکسهای مکانیکی برای تبدیل سرعت کم ورودی به سرعت مدنظر ژنراتور میباشد این مسئله در حالی است که حجم ژنراتور نیز به دلیل محدودیتهای ذاتی عملاً بالا میباشد، مورد دیگر موتورهای الکتریکی که در خودروهای برقی مورداستفاده قرار میگیرند میباشد. در این نوع خودروها به دلیل محدودیتهای ویژه در حجم موتور و چگالی گشتاور این مسئله بیشتر نمود کرده است و باتوجهبه این مسائل امکان استفاده از گیربکسهای مکانیکی عملاً فراهم نیست.
با ارائه و بهینهسازی ماشین ورنیر آهنربای دائم یک پاسخ مشترک برای چالشهای مطرح شده در این پایاننامه طرح خواهد شد.
مشخصات پایان نامه
نام: پایان نامه طراحیبهینه و شبیهسازی موتور ورنیر
مقطع: کارشناسی ارشد
نویسنده: محمد سیاه تیری
استاد راهنما: دکتر محمد اردبیلی
دانشگاه: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
صفحات: 97
سال انتشار: بهمن 1398
حق نشر
لطفاً درصورتیکه از محتوای این پایاننامه در تحقیقات، مقالات، پایاننامه و … استفاده نمودید، در قسمت منابع حتماً “نام پایاننامه” و “نویسنده” آن را درج نمایید، با این کار قدمی بسیار ارزشمند در استفاده از منابع تحقیقاتی به زبان فارسی برداشتهاید و قطعاً سایرین نیز در حق زحمات شما همانند شما رفتار خواهند کرد …
دانلود با لینک مستقیم پایان نامه طراحی بهینه و شبیهسازی موتور ورنیر | با حجم 4 مگابایت
دانلود پاورپوینت توضیحات پایان نامه طراحی بهینه و شبیهسازی موتور ورنیر | با حجم 5 مگابايت
به ما ملحق شوید!
ما معتقدیم پایاننامههای ارزشمند که چندین ماه برای نوشتن آنها زمان صرف شده است نباید در (کتابخانههای کاملاً منفصل از هم) دانشگاههای کشورمان خاک بخورند، این منابع باارزش فارسی باید در اختیار سایر محققین برای توسعه کارهای تحقیقاتی قرار داده شود و سایرین نیز با ارجاع دادن به آنها در قسمت “منابع” از نویسندگان آنها تشکر نمایند، اگر شما پایاننامهای در اختیار دارید با ارسال آن ما را در تکمیل کردن این کتابخانه کاملاً رایگان مجازی یاری نمایید.
راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.
با سلام
شرمنده من پروژه ام طراحی، بهنیه سازی و شبیه سازی موتور خواستم ببینم می تونید پروپوزال تون بفرستید تا دید کلی روش نوشتن پوروپوزال در زمنیه طراحی موتور دستم بیاد …خیلی ممنون
سلام
متاسفانه ندارمش
سلام مهندس جان
بسیار عالی بود
مطالب خوبی رو عنوان کردید
این طراحی که شما برای ماشین ورنیر بکار بردید و ساختاری رو که روش کار کردید جدید بوده ؟ و تا الان انجام نشده بود؟ بیشتر منظورم همون ساختار استاتور هست، چون حقیقتا وقت نشد رفرنس هایی رو که دادید بررسی کنم
سلام
نه من خودم توی کتابخانه های متمرکز پایان نامه مشابه ندیدم اگر باشه که بهتره
اگر مقاله چاپ کردین doi یا عنوان مقاله رو بفرستید ممنون میشم
نه متاسفانه وقت نشد