پایان نامه ارزیابی امنیت استاتیکی سیستم قدرت به کمک (SVM)

پایان نامه ارزیابی امنیت استاتیکی سیستم قدرت SVM

امنیت در سیستم‌های قدرت زمانی به شکل جدی مطرح شد که شبکه های عصبی پدیدار شدند، چرا که دیگر شاهد یک سیستم تک قطبی (تولید، انتقال و توزیع) نمی بودیم، در این شبکه ارتباطات بیشتر و البته پیچیده تر شده بود، به همین دلیل مهندسین برق به مقوله امنیت در سیستم های قدرت به شکلی خاص تر از قبل پرداختند.

در پایان نامه “ارزیابی امنیت استاتیکی سیستم قدرت به کمک Support Vector Machine” با استفاده از تکنیک SVM (ماشین های بردار پشتیبان) به تحلیل امنیت استاتیکی یک سیستم قدرت پرداخته می شود.

چرا SVM

در امور مهندسی گاهی با مسائلی روبرو می شویم که به ناچار با یک سری داده های تجربی پراکنده (داده هایی که از نتایج آزمایشات گوناگون بدست آمده اند) سروکار داریم. در مدل کردن و استفاده از این داده های تجربی، یک فرآیند مقایسه ای بین داده ها انجام می گیرد و آنها را به نسبت تعداد کلاس هایی که در آنها قرار دارند جدا می سازد، سرانجام کیفیت و کمیت مشاهدات بر اجرای این مدل تجربی نظارت می کنند. تجربه ثابت کرده داده های بدست آمده محدود و نمونه‌وار می باشند و به طور کلی، دارای الگویی غیریکنواخت و تعداد بالا می باشند و فقط درون فضای ورودی و با توزیع پراکنده شکل می گیرند. دست یابی شبکه عصبی سنتی به تولید مدل هایی که بتواند روی داده ها منطبق شود مشکلات زیادی را متحمل شده است.

ماشین های بردار پشتیبان (SVM) روش موثری برای مدلسازی داده می باشند آنها با افزایش ابعاد مسئله و با استفاده از نگاشت کرنل یک چهارچوب کاری یکپارچه را برای اکثر مدل‌ها فراهم کرده و در ادامه امکان مقایسه را به وجود می آورند.

پایان نامه مذکور از ساختار بسیاری خوبی برخوردار است به گونه ای که ابتدا تاریخچه و توضیحات ابتدایی در مورد مسئله بیان شده و پس از آن به بحث اصلی که ارزیابی امنیت استاتیکی سیستم قدرت می باشد می پردازد.

مشخصات پایان نامه

نام: ارزیابی امنیت استاتیکی سیستم قدرت به کمک Support Vector Machine – (SVM)

مقطع: کارشناسی

نویسنده: علی محمد زارع – امید نصیری

استاد راهنما: دکتر محمد محمدی

دانشگاه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

صفحات: 109

سال انتشار: بهار 1386

حق نشر

لطفا در صورتی که از محتوای این پایان نامه در تحقیقات، مقالات، پایان نامه و … استفاده نمودید، در قسمت منابع حتما “نام پایان نامه” و “نویسنده” آن را درج نمایید، با این‌کار قدمی بسیار ارزشمند در استفاده از منابع تحقیقاتی به زبان فارسی برداشته اید و قطعا سایرین نیز در حق زحمات شما همانند شما رفتار خواهند کرد …

به ما ملحق شوید!

ما معتقدیم پایان نامه های ارزشمند که چندین ماه برای نوشتن آنها زمان صرف شده است نباید در (کتابخانه‌های کاملا منفصل از هم) دانشگاه‌های کشورمان خاک بخورند، این منابع با ارزش فارسی باید در اختیار سایر محققین برای توسعه کارهای تحقیقاتی قرار داده شود و سایرین نیز با ارجاع دادن به آنها در قسمت “منابع” از نویسندگان‌شان تشکر نمایند، اگر شما پایان نامه‌ای در اختیار دارید با ارسال آن ما را در تکمیل کردن این کتابخانه کاملا رایگان مجازی یاری نمایید.

دانلود با لینک مستقیم پایان نامه ارزیابی امنیت استاتیکی سیستم قدرت به کمک (SVM) | با حجم 4 مگابایت

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام PowerEn عضو شوید.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید