مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

کتاب شبکه هوشمند (en) – جیمز موموح

کتاب شبکه هوشمند – جیمز موموح

متاسفانه در کشورمان خبری از شبکه های هوشمند و یا تمایل دولت برای ساخت زیرساخت ها به چشم نمی خورد، در شبکه های هوشمند یک مشتری در آن واحد می تواند هم تولید کننده و هم مصرف کننده باشد، این مزیت باعث می شود؛ هزینه های ساخت شبکه های بزرگ و طویل کاهش یابد، قابلیت اطمینان افزایش یابد و شاهد شفافیت بیشتر باشیم.

شبکه هوشمند چیست

همانگونه که در بالا ذکر شد شبکه های هوشمند جدای از شبکه های کنونی می باشند و مسلما نیاز به پردازش بالاتری هم دارند ولی در این شبکه ها به دلیل اینکه شاهد مدیریت فردی هستیم درنهایت در دراز مدت هزینه ها کاهش می یابند، از مزیت های ویژه این شبکه می توان امکان دسترسی به انرژی با کیفیت بالا را نیز یادآور شد.

شبکه هوشمند به دو صورت قابل تعریف است. در بسیاری از مقاله‌ها و کتاب‌ها، از شبکه هوشمند به عنوان تصویر و چشم‌اندازی که یک شبکه مطلوب در آینده باید دارا باشد نام می‌برند. از منظر بخش تنظیم مقررات، تعریفی از شبکه هوشمند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که در طی آن تعریف چالش‌ها به‌طور خاص ذکر شده باشد. به‌طور مثال در تعریفی که توسط سازمان تنظیم مقررات انرژی اروپا ارائه شده؛ شبکه هوشمند شبکه‌ای است که تمامی کاربران متصل (اعم از تولیدکننده و مصرف‌کننده)، به شکل مقرون به صرفه و بهینه و به منظور افزایش کارایی اقتصادی، پایداری سیستم قدرت با تلفات پایین و کیفیت بالا و ایمن یکپارچه شده باشند.

کیفیت توان در شبکه هوشمند

مسائل این قسمت به قدری در کشورمان بیگانه هستند که بیشتر شبیه به یک طنز تلخ می باشد تا واقعیت، تصور کنید در منزلتان در حال تماشای یک فیلم هستند و ناگهان برق قطع می شود در این شرایط ما فرض می کنم حفاظت های ساده منزلمان به خوبی عمل می کنند و آسیبی به دستگاه ها نمی رسد (متاسفانه در کشورمان هر ساله به دلیل نوسانات شدید فرکانسی دستگاه های خانگی دچار مشکلات جدی می گردند).

اگر فرض کنیم این خانواده در ایران ساکن باشند پس عملا کاری نمی توانند انجام دهند و باید صبر کنند تا مجددا برق وصل شود!، اما در شبکه های هوشمند به محض قطع برق انشعاب های دیگری به صورت خودکار وارد مدار می شوند و اگر شرایط خیلی وخیم شود به ازای هر ساعت که شما برق ندارید شرکت مذکور موظف است به شما جریمه قطع برق را بپردازد!. داستان در اینجا به اتمام نمی رسد، تصور کنید شما در منزلتان یک استودیو ضبط صدا حرفه ای دارید و برای این سیستم نیازمند یک برق بسیار با کیفیت از دید هارمونیک ها و … هستید در شبکه هوشمند این امکان برای شما فراهم شده است که بنابر نیازتان کیفیت برق مصرفی خود را سفارش دهید!.

کتاب شبکه هوشمند

کتاب SMART GRID Fundamentals of Design and Analysis اثر James Momoh یکی از آثار شاخص در زمینه شبکه های هوشمند می باشد که در 233 صفحه و توسط 12 نویسنده نگارش شده است.

متاسفانه کتاب شبکه های هوشمند – اصول طراحی و تحلیل، کاملا به زبان انگلیسی می باشد و تاکنون مترجمی زحمت ترجمه آن را متقبل نشده است.

در کتاب شبکه هوشمند James Momoh شما با؛ طرح های معماری شبکه های هوشمند، ارتباطات و اندازه گیری ها در شبکه های هوشمند، ابزارهای تجزیه تحلیل برای شبکه هوشمند، ابزارهای تحلیل پایداری شبکه هوشمند، ابزارهای محاسباتی شبکه هوشمند و … آشنا خواهید شد.

پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید