مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

کتاب آشنایی با پست های GIS

کتاب آشنایی با پست های GIS

پست های (GIS (Gas-Insulated Substation را می توان یکی از نوآوری های کاربردی در عرصه توزیع برق دانست، چرا که در آینده با حضور چشمگیر این پست ها شهرها و مناطق توزیع برق زیبا تر از قبل خواهند شد.

پست های GIS چهر ه ای جدید از مدل متداول امروزی پست های توزیع برق- (AIS (Air-Insulated Substation می باشد که به دلیل قابلیت های خوبی که داشته، توانسته نظر فعالان حوزه ی تولید و توزیع برق را به خود جلب کند هرچند که همچنان از لحاظ مالی برای تجارت دلچسب نیست.

یک پست معمولی را تصور کنید که در آن عایق هواست(پست های امروزی – AIS)، اگر بتوانیم بین تمام ادوات برقی عایقی از نوع گاز SF6 ایجاد کنیم یک پست GIS خواهیم داشت. که از لحاظ فضای اشغال شده تنها 10% فضای پست های قدیمی را نیاز دارد! و از طرفی کاملا سرپوشیده بوده و نسبت به بیرون و تغییرات جوی و حتی برخی از پدیده های جوی مثل کرونا و … در امان است، همچنین فضای مورد نیازش را می توان در زیر زمین ساخت و از دید عموم نیز مخفی ماند؛ این مورد بخصوص در مناطق حساس مانند پالایشگاه ها که احتمال اشتعال بالاست بسیار کاربردیست(زیبا سازی فضای شهری را نیز ذکر کردیم).

از دیگر موارد خوب پست GIS نصب و راه اندازی سریع آن است زیرا در محل تنها قطعات به یکدیگر متصل می شوند و مکان موردنظر نیز تنها باید استانداردهای ضروری را داشته باشد(برخلاف پست های AIS که موارد بسیار زیادی تنها در مورد مکان پست وجود داشت)، از لحاظ امنیت پست و کارکنان نیز، پست GIS ضریب اطمینان بالاتری نسبت به پست AIS دارد.

با در نظر گرفتن تمام موارد بالا پست های GIS معایبی را نیز دارند که می توان به هزینه راه اندازی بالای آن اشاره کرد که دلیل آن نیز فاصله بسیار کم ادوات به یکدیگر در توان های بالا می باشد. در این حالت میدان الکتریکی قوی ایجاد شده که امر ایزولاسیون را پیچیده تر می نماید.

در ادامه برای شما دو کتاب و یک پاورپوینت در حوزه GIS قرار داده ایم که به شما اطلاعات و دید بسیار خوبی در این زمینه خواهد بخشید، کتاب ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از لحاظ خوانایی نیز مشکلی ندارند.

چرا به جای SF6 از مایع استفاده نکردند و امروز پست های LIS نداریم!؟

مشکل پست های مایع به خواص خود مایع بر میگردد بخصوص که وقتی در برق صحبت از مایع می شود منظور ما روغن عایقی می باشد که در مقابل گاز SF6 حرفی برای گفتن ندارد زیرا؛

روغن ها همواره قابل اشتعال هستند در حالی گاز SF6 اینگونه نیست، به صورت کلی ایزولاسیون گاز و نگه داری آن کم زحمت تر بوده و وقتی گاز SF6 غیرسمی هم باشد این مورد بسیار موردنظر قرار می گیرد، اگر ما بخواهیم همان اندازه که گاز SF6 به ما قدرت عایقی می دهد آن را با روغن به وجود بیاوریم به حجم و اندازی ای به نسبت زیادتری از روغن نیاز داریم و در نهایت، فشار گاز برای حذف میدان های الکتریکی به صورت انبساطی می باشد، و به تجهیز مورد نظر آسیبی وارد نمی کند در حالی که در فشار بالا روغن باعث خورد شدن تجهیز می شود.

در زیر می توانید تصاویری از تجهیزات یک پست GIS را همراه با توضیحات مشاهده نمایید؛

تجهیزات پست GIS
ادوات پست GIS

آنچه که در پاورپوینت پست GIS خواهید دید؛

  • تعریف پست
  • پست GIS
  • مزایای پست GIS
  • برقگیرها
  • مقره ها
  • پدیده کرونا
  • باس بار
  • CVT و PT و CT
  • PLC و لاین تراپ
  • گاز SF6
  • بریکر و سکسیونر
  • ترانس و تب چنجر
  • اینورتر و باتری شارژر
  • رله ها و انواع آنها
  • DCS

پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین محبوب‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
Milad
3 سال پیش

منابع کتاب آشنایی با پست های جی ای اس رو میشه بگید 🙏

گرایش رشته تحصیلی
قدرت
سارا همتی
Reply to  Milad
3 سال پیش

متاسفانه مشخص نیست

کاربر
3 سال پیش

باسلام؛کتاب آشنایی با پست های برق gis که درسایت قرار دادین،فقط دارای یک فصل (54 صفحه)هست؟! درمتن اشاره به فصل های دیگری هم شده؟! از کجا میتونم پیدا کنم؟! از طرفی استاندارد پست های GISرو دارین جناب مهندس؟

گرایش رشته تحصیلی
قدرت
سارا همتی
Reply to  کاربر
3 سال پیش

سلام
متاسفانه همین نسخه هست، می تونید از مقالات، کتاب های انگلیسی و یا کتاب فروشی های خ انقلاب استفاده کنید
موفق باشید

کاربر
Reply to  سارا همتی
3 سال پیش

سپاس …

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید

۴۴% تخفیف ویـژه PLC (فقط ۱۵۰ عدد - مدت محدود)

0 روز 0 ساعت 0 دقیقه 0 ثانیه!