مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

معرفی پست برق GIS

این ویدئو مختص پست برق GIS است که در آن همراه مهندس حسینی شده و نگاهی دقیق به تمام اجزاء آن خواهیم داشت.

پست‌های (GIS (Gas-Insulated Substation را می‌توان یکی از نوآوری‌های کاربردی در عرصه توزیع برق دانست، چراکه در آینده با حضور چشمگیر این پست‌ها شهرها و مناطق توزیع برق زیباتر از قبل خواهند شد.

پست‌های GIS چهره‌ای جدید از مدل متداول امروزی پست‌های توزیع برق – (AIS (Air-Insulated Substation می‌باشند که به دلیل قابلیت‌های خوبی که داشته‌اند، توانسته‌اند نظر فعالان حوزهٔ تولید و توزیع برق را به خود جلب کنند هرچند که همچنان از لحاظ مالی برای تجارت دلچسب نمی‌باشند.

معرفی پست برق GIS
معرفی پست برق GIS

یک پست معمولی را تصور کنید که در آن عایق، هوا است (پست‌های امروزی – AIS)، اگر بتوانیم بین تمام ادوات برقی عایقی از نوع گاز SF6 ایجاد کنیم یک پست GIS خواهیم داشت که از لحاظ فضای اشغال شده تنها ۱۰٪ فضای پست‌های قدیمی را نیاز دارد! و از طرفی کاملاً سرپوشیده بوده و نسبت به بیرون و تغییرات جوی و حتی برخی از پدیده‌های جوی مانند کرونا و … درامان است، همچنین فضای موردنیازش را می‌توان در زیرزمین ساخت و از دید عموم نیز مخفی ماند؛ این مورد به‌خصوص در مناطق حساس مانند پالایشگاه‌ها که احتمال اشتعال بالاست بسیار کاربردی می‌باشد (زیباسازی فضای شهری را نیز ذکر کردیم).

از دیگر موارد خوب پست GIS نصب و راه‌اندازی سریع آن است زیرا در محل، تنها قطعات به یکدیگر متصل می‌شوند و مکان موردنظر نیز تنها باید استانداردهای ضروری را داشته باشد (برخلاف پست‌های AIS که زیرساخت های بسیار زیادی نیاز دارد)، از لحاظ امنیت پست و کارکنان نیز، پست GIS ضریب اطمینان بالاتری نسبت به پست AIS دارد.

با این توضیحات اجازه دهید به سراغ ویدئو برویم و با این پست برق آشنا شویم.

در این ویدئو با؛ CVT، B خط ۲۳۰ کیلوولت، تابلو اینکامینگ (Incoming)، باسبار، باس کوپلر، مشاهده حالات Remote و Local، دریچه انفجار در GIS، مرزهای گاز SF6، سکسیونر ارت، برقگیر و … آشنا خواهید شد.

دوره‌‌های آموزشی مرتبط با پست برق GIS در ادامه آورده شده‌اند

شرکت در دوره نقشه خوانی تابلوهای LV, MV

شرکت در دوره رله و حفاظت زیمنس

شرکت در دوره تست تجهیزات پست، عملی و تئوری

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین محبوب‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
جعفری
2 ماه پیش

فیلم عالی بود ولی توضیحات بسیار ضعیف.مثلا در Gisاز CVTاستفاده نمیشه و از PTیاVTاستفاده میشه و یا اینکه توضیح دهنده میتونست از روی شماره سکسیونرهای متصل به باسبار میتونست متوجه بشه از طریق۸۰۵۴ باسبار شماره ۲(نه باسبار پایینی)برقدار میشه.من تا ۵دقیقه ازش نگاه کردم دیدم توضیح دهنده خودش اولین باره GISدیده و مطلب مفیدی برای توضیح نداره.در هرصورت تشکر بابت زحمتی ک کشیدی

گرایش رشته تحصیلی
قدرت

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید