مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

پادکست شماره 6: تسلا که بود و ما با او چه کردیم

پادکست شماره 6 تسلا که بود و ما با او چه کردیم

در این پادکست می خواهیم به نیکولا تسلا بپردازیم، شخصیتی که به راستی انقلاب صنعتی و رفاه امروزمان را مدیون او می باشیم.

نیکولا تسلا در نمایشگاه جهانی شیکاگو

نیکولا تسلا در نمایشگاه جهانی شیکاگو

متاسفانه به دستاوردها و زندگی نامه این دانشمند به قدر کافی در منابع فارسی پرداخته نشده است به همین جهت این شماره از پادکست PowerEn را به توضیح کامل زندگی نیکولا تسلا اختصاص داده ایم و در آن براساس کتاب ها و سایر مدارک شرحی خواهیم داشت بر داستان غم‌انگیز و توام با لذت این دانشمند برجسته.

نیکولا تسلا (زاده ۱۰ ژوئیه ۱۸۵۶ – درگذشته ۷ ژانویه ۱۹۴۳)، مخترع، مهندس برق و ریاضیدان و مهندس مکانیک صربی الاصل آمریکایی بود. وی بیشتر به دلیل سهمش در طراحی سیستم نوین برق‌رسانی براساس جریان متناوب (AC) و همینطور سیم پیچ تسلا شناخته می شود. تسلا از اینکه جریان متناوب برای اولین بار در صندلی الکتریکی به منظور اعدام قرار گرفت بسیار ناراحت بود. وی همچنین طراح تولید برق در آبشار نیاگارا نیز بود.

به پاس خدمات نیکولا تسلا یکای SI میدان مغناطیسی را با تسلا (β) نشان می‌دهند

تسلا پیش از مهاجرت به آمریکا، در زمینهٔ مکالمه از راه دور و مهندسی برق تجاربی کسب کرده بود. وی در سال ۱۸۸۴ به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد تا در شهر نیویورک برای توماس ادیسون مشغول به کار شود. تسلا پس از مدتی کوتاه با کمک حامیان مالی فعالیت مستقل خود را آغاز و با احداث آزمایشگاه‌ها و کارخانه‌هایی، اقدام به تولید طیف گسترده‌ای از محصولات الکتریکی کرد. حق امتیاز موتور القایی و ترانسفورماتور جریان متناوب که از اختراعات ثبت شدهٔ تسلا هستند، توسط جورج وستینگهاوس، که برای مدت کوتاهی نیز تسلا را به عنوان مشاور خود استخدام کرده بود، خریداری شد. فعالیت‌های تسلا در سال‌های آغازین توسعه توان الکتریکی همچنین منجر به وارد شدن او در اختلافات شرکتی بر سر اتخاذ جریان متناوب یا جریان مستقیم به عنوان استاندارد انتقال توان الکتریکی شد. از این اختلافات به نام جنگ جریان‌ها یاد می‌شود. لازم است ذکر شود که ایدهٔ جریان متناوب تسلا، نظریهٔ جریان مستقیم ادیسون را مغلوب کرد و یکی از بارزترین دلایل آن هم همین ترانسفورماتورها (مبدل‌های ولتاژ) بودند. با استفاده از جریان برق متناوب امکان تبدیل ولتاژهای مختلف به یکدیگر فراهم می‌شود که این برگ برندهٔ جریان متناوب بود.

این پادکست آپدیت خواهد شد

پارت اول:

دانلود با لينک مستقيم پادکست شماره 6: تسلا که بود و ما با او چه کردیم – پارت یک | با حجم 52 مگابايت

راستی! برای دريافت مطالب جديد در کانال تلگرام PowerEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

گرایش مورد علاقه‌ام ماشین‌های الکتریکیه، به‌شدت به PLC و اتوماسیون علاقه دارم و دوست دارم عمده تایمم رو برای برنامه‌نویسی صنعتی بذارم - هدفم انتقال تمام دانش تخصصی هست که در طی سال‌ها فعالیت به‌صورت پروژه محور (برای شرکت‌ها و افراد) کسب کردم و واقعاً خوشحال می‌شم بتونم کمکتون کنم. تموم موفقیت‌های داشته و نداشتم رو مدیون کسی هستم که بدون هیچ چشم داشتی کنارم موند. دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برق - قدرت (ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت) - دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
10 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین محبوب‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
رضا
2 سال پیش

بی صبرانه منتظر پارت بعدی این پادکست هستیم مهندس

گرایش رشته تحصیلی
قدرت
حسین قلاوندی
3 سال پیش

سلام با تشکر از شما مهندس عزیز

گرایش رشته تحصیلی
قدرت
Alireza
3 سال پیش

سلام عرض ادب فراوان خدمت جناب آقای مهندس سیاه تیری پاکدست نیکولا تلسا فوق العاده بی نظر و قشنگ بودم اونم با صدای بی نظیر شما داستان به جاهای قشنگ زندگی تسلا رسیده بود که شما پاکدست رو خاتمه دادین ازتون خواهش میکنم ادامه زندگی تسلا هم با صدای خودتون ضبط کنید و بزارید توی سایت بی صبرانه منتظرم که ادامه زندگی این دانشمند بزرگ رو گوش بدم و کلی امید و انگیزه هم از بگیرم ممنون از سایت خوبتون

گرایش رشته تحصیلی
قدرت
Parsa
3 سال پیش

با سلام و تشکر از پادکست خوبتون. می خواستم ۲ تا نکته رو متذکر بشم. در این قسمت پادکست فکر می کنم دو مورد بود که یک بررسی مجدد ممکنه در بهبود پادکست موثر باشه. در قسمتی از پادکست فرمودید که تسلا به استرالیا می ره که فکر نمیکنم صحیح باش. مورد دیگه اینکه در دقیقه ۱۷ فرمودید ۱۸۷۱ و ۲۰ سال بعد از جنگ جهانی دوم که این هم احتمالا دقیق نیست. ممنون میشم اگر این موارد در مد نظر قرار بدید.

با تشکر

گرایش رشته تحصیلی
سایر
علیرضا
4 سال پیش

با سلام
پادکست مربوط به زندگینامه تسلا فوق العاده بود، بی صبرانه منتظر پارت های بعدی این پادکست هستیم.
با تشکر از تیم حرفه ای شما

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید