مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

‫بک‌ آپ‌گیری HMI با USB فلش

اچ ام ای مخفف عبارت Human Machine Interface است و به معنای واسطه بین انسان و ماشین می باشد. از آن برای مانیتور کردن و مشاهده پارامترهای دستگاههای صنعتی مثل PLC و اینورتر و…. استفاده می شود HMIدر واقع یک مانیتور LCD است که می توان آن را برنامه ریزی نمود و همچنین به کمک آن می توان پارامترهای مختلف را تغییرداد و سیستم را کنترل نمود.

‫اچ ام ای دارای یک LCD است که معمولا بصورت تاچ اسکرین ( لمسی ) می باشد و هر المان را می توان با لمس آن قسمت انتخاب نمود و برای وارد نمودن اطلاعات به داخل آن از کیبورد مجازی که بر روی صفحه ظاهر می شود استفاده کنید ولی در صورت لزوم می توانید موس و کیبورد کامپیوتر را به آن متصل نمایید و از آن ها بهره بگیرید و در بعضی مدل ها شما می توانید یک مانیتور بزرکتر به خروجی VGA آن متصل نمایید تا تصویر آن را در اندازه بزرگتری مانیتور نمایید.

پیشنهاد ویژه

به شما پیشنهاد می کنیم حتما از آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC (جامع‌ترین آموزش PLC) دیدن نمایید.

آموزش صفر تا صد PLC

‫اچ ام ای دارای یک واسط کاربری گرافیکی می باشد که در آن کلید های کنترلی ، نمایشگرهای مختلف و سایر پارامترها به صورت بلوک های گرافیکی مشخص می شوند . قبل از ورود HMI از کامپیوتر برای مانیتور کردن یک سیستم استفاده می شد که در بعضی کارها باتوجه به اینکه امکان هک و نفوذ به کامپیوتر علی الخصوص زمانی که که به یک شبکه محلی و یا اینترنت متصل باشد خیلی بیشتر است و معمولا هزینه کامپیوتر های صنعتی که برای کار در محیط های صنعتی نسبتا بالا می باشد کامپیوتر کنار گذاشته شد و HMI ورود پیدا کرد که مشکلات یاد شده برای کامپیوتر HMI را کمتر تهدید می کند . ‫

مزیت دیگری که HMI علی الخصوص برای مهندسین برق و طراحان سیستم ایجاد می کند این است که کار با HMI بسیار ساده بوده و بدون داشتن دانش برنامه نویسی می توانید خیلی ساده تر از برنامه نویسی نرم افزار مانیتورینگ که خود مستلزم داشتن مهارت های خاص خود می باشد اقدام به طراحی یک واسط کاربری حرفه ای و کارآمد نمایند . البته معمولا HMI نسبت به کامپیوتر دارای محدودیت هایی نیز می باشد که باعث می شود در بعضی موارد باز هم دست به دامان کامیوتر شویم . مثلا مقدار حافظه محدود برای ذخیره اطلاعات برای زمانیکه که حجم اطلاعات روزانه بالا می رود و قصد ذخیره و نگهداری آن ها داشته باشیم .

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

با خرسندی از همکاری با تیم قدرتمند PowerEn مفتخرم که به شما عزیزان در حد توانمندی‌ها و دسترسی‌های خود کمک کنم با آرزوی موفقیت برای تمام حرفه‌جویان عزیزمون.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید