پروژه طراحی ماشین سوئیچ رلوکتانسی تحریک ترکیبی برای خودروی الکتریکی – مکسول
- آپدیت شده در :
- بدون دیدگاه
![روژه طراحی ماشین سوئیچ رلوکتانسی تحریک ترکیبی برای خودروی الکتریکی](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/روژه-طراحی-ماشین-سوئیچ-رلوکتانسی-تحریک-ترکیبی-برای-خودروی-الکتریکی.jpg)
موتور سوئیچ رلوکتانسی دارای مزیت های مانند؛ استحکام، هزینه پایین، رنج گسترده سرعت و پایداری دمایی خوبی می باشد. درایوهای SRM نیز به طور گسترده در خودروهای الکتریکی، تولید توان بادی و سیستم تولید الکتریکی هواپیما استفاده می شوند. به هر حال هنوز دارای عیوبی مانند؛ چگالی توان پایین و ریپل گشتاور بالا می باشند که مانع استفاده آنها به صورت گسترده شدهاند.
بهبود یافتن ساختار موتور به نحوی که نیازهای کاربردهای مختلف را تأمین کند، می تواند بسیار کمک کننده باشد. در این بین روش هایی نیز مطرح شده اند که در ادامه به دو روش مهم به صورت خلاصه خواهیم پرداخت؛
روش نخست: اضافه کردن آهنرباهای دائم به ساختار موتور می باشد.
روش دوم: استفاده از ساختار مدولار برای بهبود موتور بوده و علت آن؛ ساده سازی فرآیند ساخت و ساز و قابلیت تحمل خطا می باشد.
به هر حال مطالعات کمی روی SRM با استاتور مدولاور و تجهیز شده با آهنربا گزارش شده است. در این پروژه یک ماشین رلوکتانس سوئیچ شونده تحریک ترکیبی استاتور مدولاور 12 به 8 قطب با آهنرباها ارائه و ارزیابی شده است.
خلاصه پروژه
در پروژه طراحی و ارزیابی یک ماشین سوئیچ رلوکتانسی تحریک ترکیبی با استاتور مدولار برای کاربردهای خودروی الکتریکی، یک ماشین سوئیچ رلوکتانسی تحریک ترکیبی سه فاز با استاتور مدولار (MSHSRM) که به آهنرباهای دائم تجهیز شده ارائه شده و درکنار آن ملاحظات طراحی و ارزیابی عملکرد آن نیز بیان شده است. قاعده عملکردی اساسی از طریق یک شکل خاص از این ماشین توضیح داده شده و سپس مدل معادل مدار مغناطیسی ساخته و مورد تحلیل قرار گرفته است. در ادامه پارامترهای اساسی ماشین بوسیله روش المان محدود (finite element method) بهینه شده است.
در پایان با استفاده از شبیه سازی و نتایج آزمایشی نشان خواهیم داد که MSHSRM (modular-stator hybrid excitation switched reluctance machine) از توان بالاتر و ظرفیت بارگیری قوی تری در کل رنج سرعت نسبت به SRM مرسوم برخوردار است و این در حالیست که چگالی گشتاور/توان و نسبت گشتاور بر آمپر آن نیز بالاتر است.
نسخه نرم افزار استفاده شده
Ansys Maxwell V16.0
پروژه شبیه سازی شده
قسمت اول:
![طراحی ماشین سوئیچ رلوکتانسی](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/طراحی-ماشین-سوئیچ-رلوکتانسی.jpg)
قسمت دوم:
![ماشین سوئیچ رلوکتانسی ترکیبی](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/ماشین-سوئیچ-رلوکتانسی-ترکیبی.jpg)
برخی از نتایج شبیه سازی
![نتایج SRM-9](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/نتایج-SRM-9.jpg)
![نتایج SRM-7](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/نتایج-SRM-7.jpg)
![نتایج SRM-8](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/نتایج-SRM-8.jpg)
![نتایج SRM-10](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/نتایج-SRM-10.jpg)
گشتاور دینامیکی
![نتایج SRM](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/نتایج-SRM.jpg)
جریانهای سه فاز
![نتایج SRM-2](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/نتایج-SRM-2.jpg)
گشتاور دینامیکی در حالت دوم
![نتایج SRM-3](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/نتایج-SRM-3.jpg)
جریانهای سه فاز
![نتایج SRM-4](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/نتایج-SRM-4.jpg)
تلفات مسی
![نتایج SRM-5](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/نتایج-SRM-5.jpg)
تلفات مسی در حالت دوم
![نتایج SRM-6](https://poweren.ir/wp-content/uploads/2019/10/نتایج-SRM-6.jpg)
طراحی و پیاده سازی پروژه توسط: گروه مکسول PowerEn
محتوای این پکیج؛
فایل طراحی ماشین سوئیچ رلوکتانسی تحریک ترکیبی – 2 عدد
توضیحات فارسی پروژه 11 صفحه – در قالب ورد (Word)
خرید آنلاین (پرداخت و دانلود آنی)