پروژه طراحی ماشین سوئیچ رلوکتانسی تحریک ترکیبی برای خودروی الکتریکی – مکسول

روژه طراحی ماشین سوئیچ رلوکتانسی تحریک ترکیبی برای خودروی الکتریکی

موتور سوئیچ رلوکتانسی دارای مزیت های مانند؛ استحکام، هزینه پایین، رنج گسترده سرعت و پایداری دمایی خوبی می باشد. درایوهای SRM نیز به طور گسترده در خودروهای الکتریکی، تولید توان بادی و سیستم تولید الکتریکی هواپیما استفاده می شوند. به هر حال هنوز دارای عیوبی مانند؛ چگالی توان پایین و ریپل گشتاور بالا می باشند که مانع استفاده آنها به صورت گسترده شده‌اند.

بهبود یافتن ساختار موتور به نحوی که نیازهای کاربردهای مختلف را تأمین کند، می تواند بسیار کمک کننده باشد. در این بین روش هایی نیز مطرح شده اند که در ادامه به دو روش مهم به صورت خلاصه خواهیم پرداخت؛

روش نخست: اضافه کردن آهنرباهای دائم به ساختار موتور می باشد.

روش دوم: استفاده از ساختار مدولار برای بهبود موتور بوده و علت آن؛ ساده سازی فرآیند ساخت و ساز و قابلیت تحمل خطا می باشد.

به هر حال مطالعات کمی روی SRM با استاتور مدولاور و تجهیز شده با آهنربا گزارش شده است. در این پروژه یک ماشین رلوکتانس سوئیچ شونده تحریک ترکیبی استاتور مدولاور 12 به 8 قطب با آهنرباها ارائه و ارزیابی شده است.

خلاصه پروژه

در پروژه طراحی و ارزیابی یک ماشین سوئیچ رلوکتانسی تحریک ترکیبی با استاتور مدولار برای کاربردهای خودروی الکتریکی، یک ماشین سوئیچ رلوکتانسی تحریک ترکیبی سه فاز با استاتور مدولار (MSHSRM) که به آهنرباهای دائم تجهیز شده ارائه شده و درکنار آن ملاحظات طراحی و ارزیابی عملکرد آن نیز بیان شده است. قاعده عملکردی اساسی از طریق یک شکل خاص از این ماشین توضیح داده شده و سپس مدل معادل مدار مغناطیسی ساخته و مورد تحلیل قرار گرفته است. در ادامه پارامترهای اساسی ماشین بوسیله روش المان محدود (finite element method) بهینه شده است.

در پایان با استفاده از شبیه سازی و نتایج آزمایشی نشان خواهیم داد که MSHSRM (modular-stator hybrid excitation switched reluctance machine) از توان بالاتر و ظرفیت بارگیری قوی تری در کل رنج سرعت نسبت به SRM مرسوم برخوردار است و این در حالیست که چگالی گشتاور/توان و نسبت گشتاور بر آمپر آن نیز بالاتر است.

نسخه نرم افزار استفاده شده

Ansys Maxwell V16.0

پروژه شبیه سازی شده

قسمت اول:

طراحی ماشین سوئیچ رلوکتانسی

قسمت دوم:

ماشین سوئیچ رلوکتانسی ترکیبی

برخی از نتایج شبیه سازی

نتایج SRM-9
نتایج SRM-7
نتایج SRM-8
نتایج SRM-10

گشتاور دینامیکی

نتایج SRM

جریانهای سه فاز

نتایج SRM-2

گشتاور دینامیکی در حالت دوم

نتایج SRM-3

جریانهای سه فاز

نتایج SRM-4

تلفات مسی

نتایج SRM-5

تلفات مسی در حالت دوم

نتایج SRM-6

طراحی و پیاده سازی پروژه توسط: گروه مکسول PowerEn

محتوای این پکیج؛

فایل طراحی ماشین سوئیچ رلوکتانسی تحریک ترکیبی – 2 عدد

توضیحات فارسی پروژه 11 صفحه – در قالب ورد (Word)

خرید آنلاین (پرداخت و دانلود آنی)

5/5 (1 نظر)
پروژه طراحی ماشین سوئیچ رلوکتانسی تحریک ترکیبی – مکسول
۳۷۹ هزار تومان - پرداخت و دانلود آنی
دارای گارانتی بازگشت وجه ۷ روزه در صورت عدم کارکرد
نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید