گزارش کار تابلوهای برق صنعتی

تابلوهای برق صنعتی

تابلوهای برق صنعتی امروزه به یکی از پاشنه های آشیل (نقطه کلیدی) صنایع نیمه سنگین و سنگین (و حتی کوچک) تبدیل شده اند و به همین دلیل شاهد بازار گرم فروش این تابلو ها در صنعت برق می باشیم و این تازه ابتدای کار است زیرا بنابر گزارش های رسمی وزارت نیرو خیلی از کارخانه ها نتوانسته اند خود را با صنعت جدید هماهنگ کنند و همچنان در کلاس های کاری قدیمی مشغولند و این یعنی خبری خوشحال کننده برای فعالان در این حوزه که باید منتظر سیل عظیم درخواست های ساخت تابلوهای برق صنعتی باشند

پیشنهاد ویژه

به شما پیشنهاد می کنیم حتما از آموزش نقشه خوانی تابلوهای برق صنعتی LV و MV زیمنس (جامع ترین آموزش نقشه خوانی) دیدن نمایید.

آموزش نقشه خوانی تابلوهای برق صنعتی LV و MV زیمنس

تابلو برق به زبان ساده چیست؟

کنتور برق خانه خود را تصور کنید این یک نمونه ساده از تابلو برق هست و برای کارخانه ها دیگر این مدل از کنترل کننده ورودی برق، جوابگو نمی باشد به همین دلیل باید برای کنترل، حفاظت، مدیریت و ارتقا از تابلو برق استفاده کنند.

در تابلوهای برق صنعتی چه چیزی بکار رفته است؟

در این تابلو ها معمولا شاهد چهار قسمت مجزا هستیم: 1.المان های قدرت 2. المان های الکترونیکی 3. محفظه ها و نگه دارنده ها و 4. سیم ها و کابل ها.

المان های قدرت معمولا برای حفاظت، قطع، وصل و موارد عملیاتی هستند.

المان های الکترونیکی امروزه از چیپ های هوشمند(میکروپروسسور) جهت کنترل و فرمان دادن تشکیل شده اند که کار را برای طراحان بسیار ساده کرده اند.

و قسمت های محفظه و کابل ها هم از نامشان مشخص است.

می توانید انواع تابلوهای برق صنعتی را نام ببرید؟

بصورت کلی به دوسته فشار قوی و فشار ضعیف تقسیم می شوند، در مدل های فشار ضعیف انواع؛ ۱- تابلوهای فرمان موتوری که جهت کنترل موتورهای سه فاز ساخته می‌شوند ۲- تابلوهای توزیع صنعتی که جهت توزیع جریان در یک واحد صنعتی استفاده می‌شوند ۳- تابلوهای بانک خازنی که جهت اصلاح ضریب توان یک کارگاه ساخته می‌شوند ۴- تابلوهای توزیع مسکونی که برای توزیع جریان در یک واحدمسکونی ساخته می‌شوند ۵- تابلوهای کنترل صنعتی یا تابلوهای PLC که جهت کنترل اتوماتیک فرایندهای صنعتی کاربرد دارند و ۶- تابلوهای مارشالینگ که ارتباط بین تابلوهای برق و سیستم کنترل توزیع‌شده (DCS) را فراهم می‌کنند. قابل بیان هستند.

با توجه به اهمیت تابلوهای برق صنعتی، برای شما عزیزان گزارش کار تابلوهای برق صنعتی را قرار داده ایم که در آن به تفصیل به بیان مراحل تولید و ساخت تابلوهای برق صنعتی می پردازد، گزارش کار تابلوهای برق صنعتی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و مانند یک گزارش کار واقعی به شرح مراحل ساخت تابلو برق می پردازد، به شما پیشنها می کنیم در صورت داشتن وقت کافی حتما این گزارش کار را نگاهی بی اندازید و از مطالب آن نهایت استفاده را ببرید.

آنچه که در گزارش کار تابلوهای برق صنعتی خواهید دید؛

  • مقدمه
  • مراحل کلی ساخت تابلو
  • ملاحظات فنی پیرامون تولید محصول
  • قطعات و المان‌هایی که برای ساخت تابلوهای برق مورد استفاده قرار می‌گیرند
  • فرآیند ساخت قطعات
  • فرآیند مونتاژ قطعات

1415866183_Internet_Download_Manager     دانلود مستقیم گزارش کار تابلوهای برق صنعتی | با حجم 2 مگابایت

1415866190_698841-icon-114-lock-128     پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین محبوب‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
سید
5 سال پیش

عالی

گرایش رشته تحصیلی
قدرت
مهندس سیاه تیری
Reply to  سید
5 سال پیش

ممنون از نظر گرمتون

محمد
6 سال پیش

تابلو برق تابلو برق قفسه‌ای برای سوار کردن تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی مانند سوئیچ‌ها، دستگیره‌ها و نمایشگرها و برای جلوگیری از وارد شدن شوک الکتریکی به کاربران و آسیب رساندن محیط به تجهیزات الکتریکی است. تابلو برق تنها بخشی از تجهیزات است که برای کاربر قابل‌مشاهده است، این نوع طراحی بیشتر مواقع علاوه بر هدف سودآورانِ به خاطر زیبایی و شیک بودن هم استفاده می‌شود. قوانین ممکن است الزام استفاده از تابلو برق را برای تجهیزات الکتریکی در محیط‌های خطرناک مانند پتروشیمی و معدن زغال‌سنگ توصیه کند. بسته‌بندی الکترونیکی دارای قابلیتی جهت جلوگیری از تقاضاهای زیادی مانند تخلیه‌ی گرمایی، تداخل‌های… بیشتر »

گرایش رشته تحصیلی
الکترونیک

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید