مقاله کنترل موتور DC از راه دور با امواج رادیویی

مقاله کنترل موتور DC از راه دور با امواج رادیویی

همواره هستند دانشجویان خوش ذوقی که برای مقالات و پایان نامه های خود عنوان های جذاب و البته کاربردی را انتخاب می کنند، این بار نیز شاهد یکی از این دست پایان نامه ها با عنوان “طراحی و ساخت کنترلر جهت و دور موتور DC از راه دور با امواج رادیویی” هستیم.

کنترل هوشمند وسایل برقی

به جرات یکی از آینده دار ترین حوزه های سرمایه گذاری ورود شرکت ها به این زمینه می باشد، این حرکت در کشورهای غربی چند سالی است که شروع شده و از مقبولیت خوبی نیز برخودار گشته است و از آنجایی که تکنولوژی در کشورهای جهان سوم معمولا با تاخیر چند ساله از کشورهای توسعه یافته تبعیت می کند ایران ما نیز می تواند در این سال ها آغازگر ورود به این حوزه به صورت کاملا تخصصی باشد.

کنترل از راه دور وسایل برقی

اما چرا باید تصور کنیم که تکنولوژی خاموش و یا روشن کردن یک لامپ توسط موبایل می تواند بازار خوبی داشته باشد!؟

پاسخ این سوال به دو صورت عام و تخصصی قابل مطرح است؛

پاسخ عام به این شکل است که همواره انسان به دنبال صرفه جویی در زمان خود بوده و از آنجایی که جامعه بشری ما نیز روز به روز به سمت افزایش مشغله های فکری و کاری روی می آورد پس آینده تکنولوژی که می تواند در زمان برای ما صرفه جویی هایی به ارمغان بیاورد قاعدتا روشن خواهد بود.

ما اغلب از فرداها قرض می گیریم تا وام خویش را به دیروز ها بپردازیم. اما …

.. جبران خلیل جبران ..

البته هستند برخی از دوستان که مدیریت زمان برایشان به این شکل دغدغه اساسی نیست که غالبا این گروه از افراد را نوجوانان تشکیل می دهند ولی چیزی که مشخص است نسل های جدید همواره از روش های ساده تر برای انجام کارها استقبال می کنند!.

پاسخ تخصصی به این موضوع کمی جدی تر و البته بدون درنظر گرفتن دید اقتصادی به موضوع است؛

کنترل هوشمند می تواند برای ما؛ پایداری، دقت بسیار بالا، کاهش هزینه های مصرفی (کنترل هوشمند مصرف منابع برقی)، جلوگیری از حوادث ناخواسته، داشتن پروفایل های متفاوت کاری (روشنایی کاری، روشنایی مطالعه، روشنایی عاشقانه به همراه پخش موسیقی و …) یکپارچه سازی کنترل کننده ها و … را در پی داشته باشد.

کنترل هوشمند در صنعت

این مدل از کنترل به هیچ وجه جدید نیست و البته آنچه که در منازل امروزی روی می دهد وام گرفته از روش های کنترل صنعتی می باشد، مقاله کنترل موتور DC با امواج رادیویی را نمی توان یک کنترل هوشمند صنعتی دانست چرا که نویسنده این مقاله منظور دیگری از این کار داشته است ولی به هرحال کنترل موتور DC به روش های متفاوتی در صنعت در حال انجام است.

مقاله کنترل موتور DC از راه دور با امواج رادیویی

در این پروژه کنترل چپ گرد، راست گرد و سرعت موتور دی سی از راه دور قابل کنترل است، نقطه ضعف این مقاله عدم استفاده از کنترل حلقه بسته یا همان فیدبک می باشد که سبب شده در صورت قرار گرفتن موتور تحت بار جدید شاهد افت سرعت باشیم.

موتور الکتریکی استفاده شده در این پایان نامه 12 ولت می باشد که با استفاده از میکروکنتلر AVR به نام ATmega16 تجهیز شده است، جهت نمایش داده ها نیز از یک LCD بهره گرفته شده و در پایان برای ارسال امواج رایویی هم از ASK استفاده شده است.

فهرست مقاله کنترل موتور DC از راه دور با امواج رادیویی:

  • فصل اول: راه اندازی پروژه
  • فصل دوم: رگولاتورها
  • فصل سوم: میکروکنترلر چیست
  • فصل چهارم: نمایشگر
  • فصل پنجم: درایو موتور
  • فصل ششم: ماژول رادیویی ASK
  • فصل هفتم: شماتیک برد فرستنده
  • فصل هشتم: طراحی مدار چاپی
  • فصل نهم: کامپایلرهای میکروکنترلر AVR
  • فصل دهم: برنامه نویسی میکروکنترلر

1415866183_Internet_Download_Manager      دانلود با لینک مستقیم مقاله کنترل موتور DC از راه دور با امواج رادیویی | با حجم 4 مگابایت

1415866190_698841-icon-114-lock-128     پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام PowerEn عضو شوید.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید