مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

کتاب مکاترونیک و رباتیک

کتاب مکاترونیک و رباتیک


رباتیک را می توان ترکیبی از قدرت، کنترل، الکترونیک، مکاترونیک، مکانیک و برخی از گرایش های دیگر دانست به همین دلیل علاقه مندان به این حوزه باید اصول پایه در گرایش های ذکر شده را به خوبی فراگیرند، البته به لطف دسترسی آسان به منابع هم اکنون کتاب هایی چاپ شده است که با مطالعه آنها به راحتی می توانید اضلاع این چند ضلعی را در کنار هم قرار دهید، کتاب مکاترونیک و رباتیک آقایان هومان فرد و فتوحی یکی از این دست کتاب ها می باشد که البته از لحاظ کیفیت در سطح بالایی نگارش شده است.

تعریف رباتیک

رباتیک شاخه‌ای میان رشته ای از مهندسی و علم است که شامل مهندسی مکانیک، مهندسی برق و علوم رایانه و چند رشته دیگر می‌شود. ربوتیک شامل طراحی، ساخت، راه اندازی و استفاده از ربوتها می‌شود، همچنین مانند سیستم‌های رایانه‌ای، کنترل، بازخورد حسگرها و پردازش اطلاعات نیز در این گروه قرار می‌گیرند..
این فناوریها استفاده می‌شوند تا ماشین‌ها را به گونه‌ای ارتقا دهند که جایگزین انسان گردند. ربوتها می‌توانند در هر موقعیت و برای هر منظوری به کار بروند ولی امروزه بسیاری از آن‌ها در محیط‌های خطرناک ( مانند تشخیص و غیر فعال‌سازی بمبها )، فرایندهای تولید یا مکانهایی که انسان قادر به حیات نیست، استفاده می‌شوند. رباتها می‌توانند به هر شکل و قیافه‌ای باشند ولی بعضی از آن‌ها طراحی می‌شوند تا شبیه انسان به نظر برسند. گفته می‌شود که این کار به این دلیل صورت می‌گیرد تا رفتارهای این رباتها که از مردم عادی تقلید می‌شود، بیشتر مورد قبول قرار گیرد. تلاش می‌شود که رباتهای انسان نما بتوانند راه رفتن، حرف زدن، شناختن و مخصوصاً هر چیزی را که انسان می‌تواند انجام دهد، تقلید کنند. خیلی از رباتهای امروزی که از طبیعت الهام گرفته شده‌اند، در پهنه رباتهای مقلد موجودات زنده قرار می‌گیرند.

ایده ایجاد ماشین‌هایی که بتوانند به شکل خودکار کار کنند، به دوران قدیم بازمی گردد ولی تحقیق اساسی در مورد به کاربرد رساندن و استفاده‌های بالقوه از رباتها تا قرن بیستم انجام نشده بود. در طول تاریخ بارها خاطر نشان شده‌است که یک روز رباتها خواهند توانست رفتار انسان‌ها را تقلید کنند و کارها را به شیوه مشابه انسان انجام دهند. امروزه رباتیک یک حوزه از علم با رشد سریع است. هم‌زمان با ادامه پیشرفتهای تکنولوژی؛ تحقیق، طراحی و ساخت رباتهای جدید در خدمت اهداف عملی متعددی در حوزه‌های خانگی، صنعتی و نظامی انجام می‌گیرد.

ربات هایی با احساس

احساسات در رباتیک
فیلم Ex Machina 2014

این طور به نظر می رسد که بیشتر پژوهشگران عرصه رباتیک قصد دارند تعامل بین انسان و ربات را افزایش دهند. به طور طبیعی، انسان ها موجودات دارای احساس هستند، اما آیا ربات ها هم می توانند احساس را تجربه کنند؟ یکی از احساساتی که برای کاربرد رباتیک روی آن تحقیق شد، احساس همدلی است. انسان ها می توانند همدلی کنند، اما برای همدلی کردن شما نیاز دارید احساس شخص دیگر را درک کنید و خود را جای او بگذارید. با توجه به این نکته، آیا یک ربات می تواند با انسان همدلی کند؟
کوزیما از ربات ها برای مدلسازی و فهم این که ارتباطات اجتماعی چگونه در انسان ها و حتی پستانداران رخ می دهد، استفاده می کند. مانند نوزادان، ربات ها احساسات را از طریق ارتباطات چشمی و با توجه مشترک، جایی که هر دو نفر به یک موضوع نگاه می کنند و سپس به هم می نگرند، انتقال می دهند. اینفنوید یک ربات به صورت نیم تنه بالایی بدن است که دارای صورت و چشم و لب است. این ربات صدای انسان را آنالیز می کند، اما زبان ها را نمی فهمد. دکتر کوزیما مطالعاتی درباره تعامل ربات ها با محققان و کودکان داشته و اوست که نمونه ای از ربات همدل را ایجاد کرد.

تاثیرات شغلی رباتیک بر جامعه

شغل و ربات

بسیاری از مردم از اینکه ربات‌ها تعداد شغل‌ها را کاهش دهند و افراد زیادی شغل خود را از دست دهند، نگرانند. نمی توان گفت این نگرانی بیجاست اما اگر تفکر ما روبه جلو باشد و سعی نکنیم یک کارمند ساده باشیم مسلما می توانیم به قدری خلاقانه زندگی کنیم که عملا سازنده یک ربات شویم، افرادی هم که به شکل کارمندی زندگی نمی کنند به دلیل جو رقابتی با میل خود و برای کسب درآمد بیشتر با شرایط جدید همراه می شوند و سعی می کنند از ربات ها به خوبی بهره بگیرند، به نظر بنده دید ما نسبت به موضوع اهمیت دارد وگرنه خود موضوع چالش منفی (در زمینه کسب و کار) به همراه نخواهد داشت، بهترین مثال هم اسنپ هست آیا با اسنپ تعداد افرادی که شغل خود را از دست دادند بیشتر از افرادی بود که از طریق آن تامین معاش می کنند!؟ مسلما خیر.

فهرست کتاب مکاترونیک و رباتیک

  • فصل اول: آشنایی با مسابقات رباتیک
  • فصل دوم: مکانیک ربات
  • فصل سوم: الکترونیک ربات
  • فصل چهارم: برنامه نویسی ربات

کتاب مکاترونیک و رباتیک با داشتن 110 صفحه مطالب تخصصی و البته تصاویری بسیار گویا می تواند به شما در رسیدن به رویای ساخت یک ربات هوشمند کمک شایانی نماید.

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید