مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

کتاب شبکه های هوشمند

کتاب شبکه های هوشمند

پس از اینکه کتاب شبکه های هوشمند جیمز موموح که به زبان انگلیسی بود را قرار دادیم درخواست های زیادی برای تهیه یک کتاب فارسی در زمینه شبکه هوشمند دریافت کردیم، به همین دلیل برای شما یک نسخه فارسی در این زمینه قرار داده ایم.

آینده شبکه های هوشمند

اگر کشوری بخواهد در سال های آینده از خاموشی های گاه و بیگاه دوری جوید باید از امروز به فکر ترویج، ساخت زیرساخت و استفاده از شبکه های هوشمند باشد، این طرز تفکر در کشورمان نیز خوشبختانه به وجود آمده است و در این مسیر در سال 1391 معاونت سیستم های اندازه گیری و شبکه هوشمند، گزارشی تخصصی از شبکه هوشمند انرژی در ایران تهیه نموده است، هر چند که در ادامه به بررسی نقشه راه شبکه هوشمند ایالت کالیفرنیا آمریکا به عنوان یک نمونه موفق ارجاع داده است.

چشم انداز شبکه هوشمند

چشم انداز شبكه هوشمند ایالت كالیفرنیا به صورت به كارگیری و توسعه یك سیستم قدرت امن تر، اقتصادی تر و با بهره وری انرژی بالاتر می باشد كه دارای قابلیت اطمینان بالاتری بوده و دوست دار محیط زیست می باشد. این چشم انداز همه جنبه های مرتبط با انرژی از تولید تا انتقال، توزیع و در نهایت مصرف بهینه در خانه ها، صنایع و خودروها را پوشش می دهد.

بر اساس چشم انداز دپارتمان انرژی آمریكا (DOE) و آزمایشگاه فناوری انرژی ملی، در شبكه مدرن آینده، كالیفرنیا باید سهم منابع تجدیدپذیر خود به ویژه مولدهای بادی و خورشیدی را افزایش دهد و به میزان چشم گیری میزان استفاده از خودروهای الكتریكی زیاد شود. برای دستیابی به این اهداف باید انعطاف پذیری شبكه افزایش یابد و انتشار گازهای گلخانه ای كاهش یابد. همچنین اطلاعات به هنگام قیمت و میزان مصرف انرژی برای مصرف كنندگان و بهره بردار شبكه فراهم شود و مشتركین بتوانند با انتخاب خود، الگوی مصرف انرژی خود را تغییر دهند. پس از پیاده سازی كامل شبكه هوشمند شغل های جدیدی ایجاد خواهد شد و میزان انتشار گازهای گلخانه ای در بخش صنعت برق و حمل و نقل به میزان چشمگیری كاهش خواهد یافت.

پنج مبحث استراتژیك در شبكه هوشمند مطرح می شود در ادامه به طور مختصر شرح داده شده است.

دادن حق انتخاب به مشتریان

به منظور مدیریت انرژی و كاهش انتشار گازهای آلاینده از طریق استفاده از تجهیزات هوشمند، خودروهای الكتریكی و كاهش و جابجایی بار توسط مصرف كنندگان، باید این امكان را برای آنها فراهم نمود تا در مدیریت انرژی مصرفی خود سهیم شوند.

بهبود ایمنی و بازده پرسنل

این كار از طریق ابزار هوشمند، ربات های هوشمند، تجهیزات كنترل از راه دور، ابزار حفاظتی و عملكرد از راه دور پرسنل شركت برق ایجاد خواهد شد.

اتصال منابع انرژی پراكنده و تجدیدپذیر

با بهره گیری از رابطه های الكترونیك قدرت و ایجاد سیستم های كنترلی و حفاظتی مناسب، باید میزان منابع تولید پراكنده را در سطح شبكه افزایش داد تا سهم قابل توجه ی از تولید انرژی الكتریكی توسط منابع پراكنده تجدیدپذیر فراهم شود.

بهبود بازدهی و انعطاف پذیری شبكه

از طریق سیستم های هوشمند اندازه گیری كه میزان مصرف را بصورت به هنگام اندازه گیری و ارسال نمایند حاصل خواهد شد، همچنین با ایجاد سیستم های كنترلی نوین كه امكان كنترل لحظه ای همه تجهیزات شبكه را در اختیار بهره بردار قرار خواهد داد نیز باعث بهبود انعطاف-پذیری و بازدهی شبكه خواهد شد.

فراهم كردن اطلاعات و امكان ارتباط دو طرفه

با ایجاد یك استاندارد باز، ایمن و انعطاف پذیر می توان بستر مخابراتی لازم جهت ارسال و دریافت اطلاعات بین هر دو نقطه از شبكه را فراهم آورد.

بیشتر دیدگاه های شبكه هوشمند كه در چشم انداز آن بیان گردیده است باید تا سال 2020 ایجاد گردند، زیرا این اهداف در راستای چشم انداز انرژی كل آمریكا خواهد بود. باید توجه نمود كه دستیابی به همه مواردی كه در چشم انداز به آنها اشاره شده در طی 10 سال غیرعملی خواهد بود. بنابراین رسیدن به یك شبكه هوشمندتر همانند یك سفر می باشد كه یكی از ایستگاه های میانی آن در سال 2020 می باشد.

فهرست کتاب شبکه های هوشمند:

  • فصل اول: مقدمه
  • فصل دوم: رویکرد توسعه شبکه هوشمند
  • فصل سوم: معماری و مهندسی شبکه هوشمند
  • فصل چهارم: نقشه راه توسعه شبکه هوشمند

پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید