مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

کتاب حفاظت ژنراتور

کتاب حفاظت ژنراتور

ژنراتورها مهمترین عنصر تولید انرژی در نیروگاه ها می باشند. اگر فرصتی داشته باشید و از نزدیک از واحد تعمیرات برق نیروگاه دیدن فرمایید متوجه جزوات بسیار انبوهی در زمینه نگه داری و تست های دوره ای ژنراتور خواهید شد، جزواتی که عمدتا به زبان انگلیسی بوده و توسط شرکت سازنده ژنراتور به مهندسین نیروگاه داده می شود.

با این وجود در زمینه حفاظت ژنراتور، کتاب هایی نیز بیرون از نیروگاه در دسترس می باشند که به حفاظت کلی ژنراتور از دیدهای متفاوتی می پردازند، مشکل اصلی این کتاب ها اختصاصی نبودن آنها می باشد.

از آن جایی که این کتاب ها برای مقاصد علمی چاپ شده اند در کارهای عملیاتی کاربرد چندانی ندارند ولی یادگیری آنها برای تست های عملیاتی ضروری می باشد

حفاظت الکتریکی چیست

تأسیسات الکتریکی مانند شبکه های انتقال انرژی، ژنراتورها، ترانسفورماتورها و تجهیزات برقی دیگر در اثر نقصان عایق بندی و یا تضعیف استقامت الکتریکی، دینامیکی و مکانیکی آن در مقابل ولتاژهای ضربه ای پیش بینی نشده و همچنین در اثر ازدیاد بیش از حد درجه حرارت، دچار خطاهائی می شود که اغلب موجب قطع انرژی الکتریکی می گردد. این خطاهای الکتریکی ممکن است بصورت اتصال کوتاه، اتصال زمین، پارگی و قطع شدگی هادی ها و خرد شدن و شکستن عایق ها و غیره  ظاهر شود.

قطعات و وسائلی که دچار چنین خطاهائی می شوند باید بلافاصله از شبکه ای که آنرا تغذیه می کند جدا شوند تا از ازدیاد و گسترش خطا و از کار افتادن بقیه قسمت های سالم شبکه جلوگیری گردد. طراحی شبکه انتقال انرژی باید به گونه ای باشد که از یک پایداری و ثبات قابل قبولی برخوردار باشد. با توجه به اینکه قطع برق در مراکز صنعتی می تواند موجب زیان های جبران ناپذیری شود، باید تدابیری بکار برده شود که برق مصرف کننده ای که در اثر بروز عیب فنی از شبکه قطع شده است در کوتاه ترین زمان ممکن مجدداً تأمین گردد، به تمام این عملیات حفاظت الکتریکی گفته می شود.

در ادامه برای شما عزیزان کتاب حفاظت ژنراتور شرکت ره آوران فنون پتروشیمی را قرار داده ایم، در این کتاب 111 صفحه ای شما با اصول کلی حفاظت الکتریکی در زمینه کار با ژنراتور به صورت کلی آشنا خواهید شد.

البته دقت داشته باشید این کتاب نمی تواند تمام نیازهای شما را برآورده سازد.

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید