مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

کتاب آیین نامه ایمنی در برق

کتاب آیین نامه ایمنی در برق

متاسفانه بنده با اینکه سن و سال چندانی ندارم ولی همواره شاهد شنیدن خبرهای ناگوار از همکاران و گاها جان باختن دوستان در محیط های کاری برق فشار قوی بوده ام که بعضا هم افراد جوان و تازه کار طعمه این حوادث دردناک شده اند.

اما واقعا چرا اینگونه حوادث رخ می دهند؟

شاید جواب کلیشه ای “عدم رعایت ایمنی” برای شما قانع کننده نباشد، این دوستان در اکثر مواقع مانند سایر مهندسین تمامی ضوابط و اصول را به درستی رعایت می کنند و اتفاق زمانی می افتد که یکی از دو مورد زیر رخ می دهد؛

  1. همه ما می توانیم برخی امور را به صورت خودکار به ذهنمان بسپاریم و در این زمینه هم مشکلی نداریم مانند نفس کشیدن، احتمالا به شوخی شنیده اید که اگر به نفس کشیدن دقت کنید ممکن است حساب کار از دستمان خارج شود و خفه شویم! این اتفاقی است که یک مهندس پس از مدت ها انجام کار روتین خطرناک به آن مبتلا می شود یعنی از قسمت ناخودآگاه مغز استفاده می کند و امور مهم را به صورت خودکار انجام می دهد، تا اینجای مسئله مشکلی نیست اما تصور کنید که یک روز مهندس موردنظر ما مشغله فکری شدیدی داشته باشد (که متاسفانه بستر آن در کشور ما به خوبی فراهم است) در این حالت مغز نمی تواند به درستی اعمال و رفتارها را تشخیص دهد و تمرکز قسمت ناخودآگاه، تنها بروی اعمال حساس بدن متمرکز می شود در این حالت است که اشتباها بدون هیچگونه تفکری ممکن است دست شما به نقطه ای که نباید برخورد کند تماس پیدا می کند و …
  2. اعتماد به نفس کاذب؛ در دوران دانشگاه استاد عزیزی داشتیم که سالیان زیادی در صنعت مشغول به کار بود و همواره در زمینه ایمنی به ما می گفت: ” کسی رو برق می گیره که میگه برق منو نمی گیره” این جمله در دل خود به اعتماد به نفس کاذب اشاره داشت و متاسفانه تعداد این افراد هم که با جان خود بازی می کنند کم نیست.

کسی رو برق می گیره که میگه برق منو نمی گیره

کتاب آیین نامه ایمنی در برق مجموعه ای از قوانین است که تهیه شده و تمامی مهندسین ملزم به رعایت آن هستند، در این کتاب صرفا دانش ایمنی در محیط کاری شرح داده نشده است و در کنار آن مباحثی مانند تعریف کارفرما، اپراتور، اپراتور دیسپاچینگ، مجری انجام کار، مسئول بهره برداری و … نیز تشریج شده است.

این کتاب با داشتن 26 صفحه می تواند در زمینه شناخت مسائل ایمنی، شرح وظایف، تعیین جایگاه های کاری و … به شما کمک شایانی نماید.

پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید