کاملا رایگان S7-1200 رو یاد بگیر!

با استفاده از مینی‌دوره رایگان S7-1200 و TIA Portal توی ۳ ساعت نه‌تنها PLC بلکه HMI هم یاد می‌گیری!

شروع مینی‌دوره رایگان تیا پورتال

معرفی و کاربرد انکودر

انکودرها، سنسورهایی هستند که حرکت چرخشی یا خطی یک جسم را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند. این سیگنال‌ها می‌توانند برای تعیین موقعیت، سرعت و جهت حرکت استفاده شوند. به عبارت ساده‌تر، انکودرها مانند چشم‌هایی هستند که حرکت یک محور یا یک شیء را می‌بینند و اطلاعات دقیق آن را به سیستم کنترل منتقل می‌کنند.

کاربرد انکودرها بسیار گسترده است و در صنایع مختلفی از جمله روباتیک، اتوماسیون صنعتی، کنترل حرکت، تجهیزات پزشکی و هوافضا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در روباتیک، انکودرها برای کنترل دقیق موقعیت مفاصل و اندام‌های روبات استفاده می‌شوند. در اتوماسیون صنعتی، از انکودرها برای کنترل سرعت و موقعیت موتورها، نوار نقاله‌ها و سایر تجهیزات استفاده می‌شود. همچنین در تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های MRI و CT اسکن، انکودرها برای کنترل دقیق حرکت اجزای دستگاه به کار می‌روند.

پیشنهاد ویژه

به شما پیشنهاد می کنیم حتما از آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC (جامع‌ترین آموزش PLC) دیدن نمایید.

آموزش صفر تا صد PLC

انواع مختلفی از انکودرها وجود دارد که هر کدام برای کاربرد خاصی مناسب هستند. انکودرهای افزایشی اطلاعاتی در مورد تغییر موقعیت نسبت به موقعیت قبلی ارائه می‌دهند، در حالی که انکودرهای مطلق موقعیت دقیق را در هر لحظه نشان می‌دهند. همچنین انکودرها بر اساس فناوری ساخت به انواع مختلفی مانند نوری، مغناطیسی و مکانیکی تقسیم می‌شوند. انتخاب نوع مناسب انکودر به عوامل مختلفی مانند دقت مورد نیاز، محیط کار، سرعت حرکت و هزینه بستگی دارد.

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

با خرسندی از همکاری با تیم قدرتمند PowerEn مفتخرم که به شما عزیزان در حد توانمندی‌ها و دسترسی‌های خود کمک کنم با آرزوی موفقیت برای تمام حرفه‌جویان عزیزمون.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید