مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

جزوه توزیع هوایی

جزوه توزیع هوایی

اگر در زمینه تکنولوژی توزیع برق میان روش های متفاوت مانند؛ زمینی، دریایی، هوایی و … قصد سرمایه گذاری داشته باشیم قطعا گزینه “هوایی” انتخاب شایسته ای خواهد بود، اما به راستی چرا توزیع هوایی؟

صرفه اقتصادی

به طور كلی سیستم های هوایی بر خلاف سیستم های زمینی، بسیار كم هزینه تر و ارزان تراند. زیرا به كندن كانال، هزینه های اخذ مجوزهای حفاری، لوله های مخصوص و غیره نیازی ندارد. به طوری كه به عنوان مثال هزینه شبكه های فشار ضعیف 400 ولتی زیرزمینی، در حدود دو برابر شبكه های هوایی خواهد بود و این نسبت در شبكه های با ولتاژ 63 و 132 كیلو ولت به ترتیب 7 و 11 برابر می گردد. وانگهی هزینه های برپایی شبكه های هوایی در برابر شبكه های كابلی زیرزمینی با افزایش ولتاژ تفاوت بسیاری پیدا می كنند.

تعمیر و عیب یابی

تعمیرات خطوط هوایی

عیب یابی و رفع آن در شبكه های هوایی، نسبت به شبكه های زیرزمینی آسان تر انجام می گیرد. زیرا بیشتر عیب های شبكه های هوایی با چشم دیده می شوند. در صورتی كه برای پیدا كردن عیب در شبكه زیرزمینی به دستگاههای خاص نیاز خواهد بود. در ضمن هنگامی كه در سیستم های زمینی مشكلی پیش می آید، از نظر تعمیرات بسیار وقت گیر و سخت خواهد بود. با این حال، سیستم زمینی با خطر قطعی برق ناشی از طوفان، رفت و آمد و برخورد وسایل نقلیه، سقوط درختان و غیره مواجه نیست. لازم به توضیح است كه شرایط متعدد دیگری نیز وجود دارد كه كابل های زمینی را به سیستم های هوایی ترجیح می دهند. درواقع چون شبكه های زمینی در زیر خاك دفن می شوند، از عوامل جوی مانند طوفان، یخ زدگی، برخورد شاخه های درختان و رعد و برق در امان بوده و امكان خرابی آنها كمتر می باشد، از این رو، قطع جریان كمتری نیز پیش می آید. علاوه بر آن از نظر برخورد وسایل خطرات زیادی وجود دارد كه در شبكه های زیر زمینی این مشكلات وجود ندارد.

و البته بسیاری موارد دیگر که همگی آنها به همراه سایر نکات خاص در جزوه توزیع هوایی که توسط مهندس حمید ریاضی گردآوری شده است، در 76 صفحه مورد بحث و تحلیل قرار گرفته اند.

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید