مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

جزوه اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی

جزوه اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی

سرعت پیشرفت شبکه های ارتباطی گاها از خود دستگاه های ارتباطی بیشتر است! و این مسئله سبب شده شرکت های سازنده ادوات صنعتی مانند PLC معمولا از این مسیر باز بمانند.

با این حال تمام شرکت های سازنده دستگاه های اتوماسیون برای اینکه بتوانند رقابت کنند همواره سعی می کنند در این مسیر پیش قدم باشند به عنوان مثال شرکت آلمانی زیمنس یکی از پیشروهای نسل جدید شبکه های ارتباطی در مقوله اتوماسیون صنعتی می باشد.

در جزوه اتوماسیون صنعتی و شبکه های ارتباطی نگاهی اجمالی به اتوماسیون صنعتی و نقش شبكه های ارتباطی در توسعه صنعت داریم. در ابتدا با بیان تاریخچه اتوماسیون صنعتی، به ذكر اطلاعات پایه اعم از سطوح سلسله مراتبی اتوماسیون صنعتی و پروتكل MPI (پروتکل اتوماسیون صنعتی) می پردازیم.

در ادامه ملزومات اساسی طراحی و ارتباطات قسمت های مختلف یك شبكه صنعتی شرح داده می شود و با اشاره به توسعه شبكه های ارتباطی به نقش ارزنده اتصال دستگاه ها و سنسورها در دنیای صنعت می پردازد.

انواع شبكه های صنعتی با ذكر محاسن و معایب هر یك بررسی شده و نشان می دهد كه چگونه می توانیم شبكه های سرعت بالا مانند Ethernet را با شبکه های سطح پایین تر (مانند: Fieldbus) جهت افزایش کارایی ترکیب نمود و همچنین اهمیت استفاده از پردازنده ها و رابطه های كامپیوتری در مدیریت هرچه بیشتر اطلاعات تبادلی و Chipهای از قبل برنامه ریزی شده (Asic) شرح داده می شود. در پایان با بیان پیشنهادهایی جهت طراحی یك شبكه ارتباطی در صنعت به كار خود خاتمه می دهد.

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید