مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

جزوه آموزش PLC با زبان LD – فتح الله نظریان

جزوه آموزش PLC با زبان LD - فتح الله نظریان

همه ی ما در مورد اهمیت PLC اطلاع داریم و می دانیم در نوع خودش انقلابی در صنعت محسوب می شود در آینده پستی مختص “PLC چیست” برای شما حتما در وب سایت قرار خواهیم داد اما امروز برای شما آموزش PLC با زبان LD را تدارک دیده ایم، همانگونه که اطلاع دارید زبان های برنامه نویسی مختلفی برای PLC تحت استاندارد IEC6113-3 وجود دارد(توضیحات جامع و راهنمایی جهت انتخاب در پست ویژه “PLC چیست”) که یکی از آنها LD(ladder diagram) نام دارد.

پیشنهاد ویژه

به شما پیشنهاد می کنیم حتما از آموزش 0 تا 100 PLC (جامع ترین آموزش PLC زیمنس) دیدن نمایید.

آموزش صفر تا صد PLC

این زبان برنامه نویسی همانگونه که از نامش پیداست اشاره به دیاگرام نردبانی دارد و از ویژگی آن استفاده همزمان با زبان FBD می باشد، این زبان تقریبا در تمام مینی PLC ها کاربرد دارد و درک آن برای کسانی که آشنایی با برق صنعتی دارند ساده تر می باشد.

در نظر داشته باشید زبان برنامه نویسی LD با زبان LAD استفاده شده در محصولات زیمنس(PLC-S7) مشابه بوده و می توان گفت ساختارشان نیز یکی می باشد.

کیفیت جزوه آموزش PLC و سطح آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

این جزوه از لحاظ ساختار آموزشی کامل نمی باشد و در سطح حرفه ای نیز شما را با مبانی دقیق زبان LD آشنا نمی سازد ولی جزوه مناسبی برای پیدا کردن یک دید نسبی در مورد زبان برنامه نویسی LD در PLC می باشد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

از میان سه خانواده(مینی کامپکت – ماژولار) اصلی PLC کدام یک را فرا گیریم؟

مسلما ماژولار، زیرا با فراگرفتن آن می توانید با دو خانواده دیگر نیز به راحتی کار نمایید در حالی که عکس این قضیه به سادگی مقدور نیست.

زبان های برنامه نویسی PLC و حتی شرکت های فعال در این زمینه به دلیل زیاد بودن باعث سردرگمی جهت انتخاب بهترین مورد برای یادگیری شده است شما کدام مدل را پیشنهاد می کنید؟

در کل همه ی PLC ها یک ساختار مشترک دارند و هم اکنون نیز استاندارهای جهانی به سوی یکی شدن پیش می روند در این زمینه کمی صبور باشید تا در پست ” PLC چیست” شما را به صورت کامل راهنمایی نماییم.

پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین محبوب‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
roz
5 سال پیش

با سلام
ممنونم از مطلب خوبتون . ببخشید من یه سوال دارم
یک موتور سه فاز دارم و میخام وقتی روشنش میکنم سرعتش مثلا در عرض 30 ثانیه از صفر به مقدار پیک برسه. میخام بدونم چه درایوری نیاز دارم؟ آیا به میکرو هم نیاز دارم؟ البته تو سایتها گشتم و فقط سایت فن آموزان یه توضیح داده شده بود ومثل اینکه یه چیزی به نام اینورتر کار منو راه میندازه .می خوام افزایش سرعت به صورت پیوسته است رو جواب بده شایدم به میکرو نیاز باشه. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

مهندس سیاه تیری
Reply to  roz
5 سال پیش

سلام خواهش میکنم
بله با استفاده از یک اینورتر می تونید با تغییر فرکانس و ولتاژ و به صورت پیوسته شاهد افزایش سرعت موتورتون باشید
اینکه اینورتر چه مدلی باشه و چگونه سوییچینگ بزنه مباحث بعدی هستند که تخصصی تر هست

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید