کاملا رایگان S7-1200 رو یاد بگیر!

با استفاده از مینی‌دوره رایگان S7-1200 و TIA Portal توی ۳ ساعت نه‌تنها PLC بلکه HMI هم یاد می‌گیری!

شروع مینی‌دوره رایگان تیا پورتال

4 کتاب برای یادگیری PLC

در ادامه بهترین کتاب‌های آموزشی جهت فراگیری برنامه‌نویسی PLC که توسط بنده استفاده شده‌اند را خواهید یافت. تمام این کتاب‌ها در وب‌سایت‌های خریدوفروش کتاب در دسترس می‌باشند بااین‌حال به دلیل تحریم و عدم امکان پرداخت وجه دلاری توسط ایرانیان، پس از بررسی آنها لینک دانلود نیز قرار گرفته است.


پیشنهاد ویژه

به شما پیشنهاد می کنیم حتما از آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC (جامع‌ترین آموزش PLC) دیدن نمایید.

آموزش صفر تا صد PLC


تعداد زیادی کتاب برای یادگیری برنامه‌نویسی PLC به‌خصوص به زبان انگلیسی، وجود دارد ولی همهٔ آنها به یک اندازه خوب نیستند و مطالعه اکثر آنها صرفاً هدردادن زمان باارزش و صرف هزینه است به همین دلیل تصمیم گرفتم یکبار برای همیشه بهترین کتاب‌های چاپ شده به زبان انگلیسی در زمینه یادگیری PLC را به شما معرفی نمایم.

در اینترنت انواع مختلفی از کتاب‌های برنامه‌نویسی PLC وجود دارد که بیشتر آنها به‌طورکلی صرفاً در زمینه برنامه‌نویسی PLC هستند (صحبتی از سخت‌افزار در آنها نشده است). این کتاب‌ها عمدتاً به شما یک دید برنامه‌نویسی می‌دهند و کمتر در زمینه سخت‌افزار صحبت می‌کنند. امروز قرار است به شما کتاب‌هایی توصیه کنم که نه‌تنها با سازوکار کلی PLC بلکه به‌صورت تخصصی به شما برنامه‌نویسی را آموزش خواهند داد.

در مقایسه با برخی از دوره‌های ویدئویی آموزشی، کتاب‌ها راهی ارزان برای یادگیری هستند. یک دوره آموزشی PLC می‌تواند میلیون‌ها تومان هزینه داشته باشد، درحالی‌که اکثر کتاب‌ها با قیمتی بسیار ناچیز و حداکثر تا چند صدهزار تومان به فروش می‌رسند.

علاوه بر این، بسیاری از کتاب‌های برنامه‌نویسی PLC توسط متخصصانی نوشته شده‌اند که چندین دهه تجربه برنامه‌نویسی و کار در زمینه اتوماسیون صنعتی را داشته‌اند. متخصصانی که راه‌حل‌های اتوماسیون زیادی را با استفاده از PLC خلق کرده‌اند.

این مجموعه از بهترین کتاب‌های برنامه‌نویسی PLC است که تاکنون شخصاً استفاده کرده‌ام. اگر شما نیز تجربه خوبی از کتابی در زمینه برنامه‌نویسی PLC داشته‌اید، بخصوص کتاب‌های فارسی که بنده کمتر افتخار استفاده داشته‌ام حتماً در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

کتاب آموزش PLC Siemens S7-300

کتاب Automating with SIMATIC S7-300
Automating with SIMATIC S7-300

این کتاب یکی از بهترین‌ها برای یادگیری سری ۳۰۰ زیمنس با استفاده از تیا پورتال می‌باشد. یکی از مزیت‌های کتاب‌های نوشته شده توسط Hans Berger جامع و کامل بودن آنهاست که باعث می‌شود به تمام نیازهای شما پاسخ داده شود.

نام کتاب: Automating with SIMATIC S7-300 inside TIA Portal

نویسنده: Hans Berger

زبان: انگلیسی

تعداد صفحات: ۷۲۶ عدد

قیمت: ۹۰ دلار

ناشر: Publicis

درباره Hans Berger

Berger یک توسعه‌دهنده باتجربه در سیستم‌ها و نرم‌افزارهای اتوماسیون می‌باشد. کتاب‌های چاپ شده توسط او عمدتاً جز محبوب‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌های فنی اتوماسیون می‌باشند.

دانلود کتاب Automating with SIMATIC S7-300 | با حجم ۲۵ مگابايت

کتاب آموزش PLC Siemens S7-400

کتاب Automating with SIMATIC S7-400
Automating with SIMATIC S7-400

این کتاب نیز از برگر بوده و شما را با ۰ تا ۱۰۰ PLC سری ۴۰۰ آشنا می‌سازد.

نام کتاب: Automating with SIMATIC S7-400 inside TIA Portal

نویسنده: Hans Berger

زبان: انگلیسی

تعداد صفحات: ۷۴۷ عدد

قیمت: ۸۵ دلار

ناشر: Publicis

دانلود کتاب Automating with SIMATIC S7-400 | با حجم ۲۹ مگابايت

کتاب آموزش PLC Siemens S7-1500

کتاب Automating with SIMATIC S7-1500
Automating with SIMATIC S7-1500

درنهایت به PLC سری ۱۵۰۰ می‌رسیم که در حال حاضر جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصول شرکت آلمانی زیمنس می‌باشد. از این کتاب هم استفاده کرده‌ام و مانند دو کتاب قبلی عالی می‌باشد.

نام کتاب: Automating with SIMATIC S7-1500 inside TIA Portal

نویسنده: Hans Berger

زبان: انگلیسی

تعداد صفحات: ۸۳۱ عدد

قیمت: ۱۰۲ دلار

ناشر: Publicis

دانلود کتاب Automating with SIMATIC S7-1500 | با حجم ۷ مگابايت

کتاب مناسب تکنسین‌ها برای PLC

کتاب Technician's Guide to Programmable Controllers
Technician’s Guide to Programmable Controllers

اگر شما یک تکنسین هستید که در بازار کار PLC مشغول می‌باشید (یا یک تکنسین تازه‌کار هستید که زیاد با PLC کار می‌کند)، کتاب راهنمای تکنسین برای کنترل‌کننده‌های قابل‌برنامه‌ریزی (Technician’s Guide to Programmable Controllers) را به‌شدت توصیه می‌کنم.

این کتاب را به افرادی که در برنامه‌نویسی PLC، پیشرفته هستند نیز توصیه می‌کنم، چرا که این کتاب بسیار جامع بوده و تمام بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را پوشش می‌دهد. البته در نظر داشته باشید که این کتاب عمدتاً برای PLCهای شرکت Allen-Bradley می‌باشد و من نیز صرفاً از بخش‌های مشترک آن با سایر PLCها استفاده کرده‌ام.

نام کتاب: Technician’s Guide to Programmable Controllers

نویسنده: Terry Borden, Richard A. Cox

زبان: انگلیسی

تعداد صفحات: ۴۱۶ عدد

قیمت: ۴۹ دلار

ناشر: Cengage Learning

دانلود کتاب Technician’s Guide to Programmable Controllers | با حجم ۲۷ مگابايت

کتاب‌های فارسی برای یادگیری PLC

متاسفانه تاکنون از منابع فارسی‌زبان در زمینه کار با PLCهای زیمنس استفاده نکرده‌ام ولی حتماً در اولین فرصت برخی از محبوب‌ترین کتاب‌های چاپ شده به زبان فارسی را تهیه و بررسی خواهم کرد و درنهایت نتیجه را در همین پست قرار خواهم داد.

بااین‌حال اگر شما در زمینه استفاده از کتاب‌های فارسی تجربه مفیدی داشته‌اید سپاسگزار خواهم بود اگر در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

گرایش مورد علاقه‌ام ماشین‌های الکتریکیه، به‌شدت به PLC و اتوماسیون علاقه دارم و دوست دارم عمده تایمم رو برای برنامه‌نویسی صنعتی بذارم - هدفم انتقال تمام دانش تخصصی هست که در طی سال‌ها فعالیت به‌صورت پروژه محور (برای شرکت‌ها و افراد) کسب کردم و واقعاً خوشحال می‌شم بتونم کمکتون کنم. تموم موفقیت‌های داشته و نداشتم رو مدیون کسی هستم که بدون هیچ چشم داشتی کنارم موند. دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برق - قدرت (ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت) - دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین محبوب‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دانیال
2 سال پیش

سلام و درود خدمت شما مهندس
کتاب های plc زیمنس، مهندس فرجی و مهندس ماهر
کتاب های مهندس فرجی و مهندس ماهر چه اونهایی که هردو باهم تالیف کردند و چه کتاب هایی که جداگانه تالیف کردند در اتوماسیون زیمنس به شدت عااالی هستند.
انتشارات نگارنده دانش و صابکو.

گرایش رشته تحصیلی
الکترونیک

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید