ورودی آنالوگ در S7-1200

👀 کارت های آنالوگ ورودی، سیگنال های الکتریکی آنالوگ را از سنسورها و ترانسمیترهای آنالوگ دریافت نموده و آن ها را به دیتا تبدیل می‌نمایند. در این کارت ها به منظور تبدیل سیگنال الکتریکی به دیتا، از واحدی به نام A/D استفاده می‌شود. سیگنال ورودی به هر کانال کارت آنالوگ، به A/D وارد شده و در آنجا به دیتا که به یک عدد دیجیتال 16 بیتی است تبدیل می‌گردد. لازم است کاربر در برنامه ی خود این عدد را به طور صحیح مقیاس نموده و سپس از آن استفاده نماید.

👀 اگرچه کارت های معمولی فقط دارای یک واحد A/D هستند ولی عمل تبدیل آنالوگ به دیجیتال برای هر کانال در کارت آنالوگ به صورت جداگانه و ترتیبی انجام می‌شود، یعنی در هر لحظه یکی از ورودی ها به واحد A/D ارسال شده و عدد دیجیتال به دست آمده در اختیار PLC قرار می‌گیرد.

پیشنهاد ویژه

به شما پیشنهاد می کنیم حتما از آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC (جامع‌ترین آموزش PLC) دیدن نمایید.

آموزش صفر تا صد PLC

🔷 کارت های آنالوگ ورودی از نظر کلاس فنی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

نوعST  (استاندارد): برای کاربردهای معمول و متداول با پارامترهای محدود. پارامترها یا امکانات معمولا برای کل کارت یا یک گروه از کانال ها است. دقت کارت های آنالوگ استاندارد در حد متوسط و حدود 0.3 درصد است.

نوعHF  (ویژگی‌های بالا و خاص): با پارامترها و امکانات بیشتر مانند امکانات Diagnostic که می‌تواند برای هر کانال از کارت به طور جداگانه تنظیم شود. دقت کارت آنالوگ بالا و زیر 0.1 درصد است.

 نوعHS  (سرعت بالا): برای کاربردهای با سرعت بالا و کم ترین تاخیر در دریافت ورودی ها است. در کارت های آنالوگ از نوع HS، سرعت تبدیل سیگنال بسیار بالاست و دارای قابلیت Isochrone می‌باشد. در مد Isochrone زمان سیکل برنامه با زمان انتقال و پردازش سیگنال در ماژول IO، سنکرون می‌شود.

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

منم یکی از اعضای این خانواده گرم و دوست داشتنی‌ام و همیشه تمام سعی‌ام رو کردم که بهترین‌ها رو به بهترین شکل ممکن براتون آماده کنم. به امید درخشش و خودکفایی اتوماسیون صنعتی در کشور عزیزمون.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید