کاملا رایگان S7-1200 رو یاد بگیر!

با استفاده از مینی‌دوره رایگان S7-1200 و TIA Portal توی ۳ ساعت نه‌تنها PLC بلکه HMI هم یاد می‌گیری!

شروع مینی‌دوره رایگان تیا پورتال

معرفی سنسور القایی

سنسور القایی یکی از پرکاربردترین سنسورها در صنعت است که برای تشخیص حضور و یا موقعیت اجسام فلزی بدون تماس فیزیکی با آن‌ها استفاده می‌شود. اساس کار این سنسور بر پایه القای الکترومغناطیسی است. به عبارت ساده‌تر، این سنسورها یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کنند و هنگامی که یک جسم فلزی وارد این میدان می‌شود، جریان‌های گردابی در آن ایجاد شده و باعث تغییر در میدان مغناطیسی می‌شوند. این تغییر توسط سنسور تشخیص داده شده و سیگنالی را تولید می‌کند.

مزایای استفاده از سنسورهای القایی بسیار زیاد است. از جمله این مزایا می‌توان به دقت بالا، سرعت پاسخگویی سریع، عدم نیاز به تماس فیزیکی، مقاومت در برابر آلودگی، روغن، گرد و غبار و همچنین طول عمر بالا اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث شده است که سنسورهای القایی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، بسته‌بندی، صنایع غذایی و دارویی، و اتوماسیون صنعتی به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند.

پیشنهاد ویژه

به شما پیشنهاد می کنیم حتما از آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC (جامع‌ترین آموزش PLC) دیدن نمایید.

آموزش صفر تا صد PLC

کاربردهای سنسورهای القایی بسیار متنوع است. از این سنسورها می‌توان برای تشخیص موقعیت قطعات فلزی در خطوط تولید، شمارش قطعات، کنترل سطح مایعات در مخازن فلزی، تشخیص وجود یا عدم وجود اجسام فلزی در بسته‌بندی محصولات و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده کرد. همچنین، سنسورهای القایی در سیستم‌های ایمنی نیز کاربرد دارند. به عنوان مثال، برای تشخیص حضور افراد در مناطق خطرناک و جلوگیری از حوادث.

در کل، سنسورهای القایی ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند که در بسیاری از صنایع برای افزایش دقت، سرعت و اتوماسیون فرآیندهای تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند.

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

با خرسندی از همکاری با تیم قدرتمند PowerEn مفتخرم که به شما عزیزان در حد توانمندی‌ها و دسترسی‌های خود کمک کنم با آرزوی موفقیت برای تمام حرفه‌جویان عزیزمون.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید