کاملا رایگان S7-1200 رو یاد بگیر!

با استفاده از مینی‌دوره رایگان S7-1200 و TIA Portal توی ۳ ساعت نه‌تنها PLC بلکه HMI هم یاد می‌گیری!

شروع مینی‌دوره رایگان تیا پورتال

آموزش ساخت نیروگاه بخار در خانه

در ویدیویی که مشاهده می کنید به شما با توضیحات فارسی آموزش ساخت یک نیروگاه بخار ساده را در منزل آموزش خواهیم داد که در نوع خودش جالب می باشد و البته می توانید به عنوان پروژه و یا سرگرمی در کنار سایر کارها به ساخت آن بپردازید

در این ویدیو هدف استفاده از نیروی بخار برای به حرکت در آوردن یک ژنراتور کوچک می باشد، البته در آموزش ساخت نیروگاه بخار یکح مورد کم هست و آن هم بستن(کامل) کردن این حلقه کاری می باشد که در واقعیت در نیروگاه ها شاهد آن هستیم

چه حلقه ای؟

اگر دقت کنید در این نیروگاه ما مجبوریم هربار آب را توسط خودمان به مخزن بیافزاییم تا بخار شده و توربین(پره) را به چرخش در بیاورد و سپس این چرخش باعث ایجاد چرخش در ژنراتور شده و در نهایت شاهد تولید برق باشیم اما در نیروگاه این کار انجام نمی شود(افزودن دستی آب) بلکه آب تبخیر شده پس از چرخش توربین(در اینجا پره ها) دوباره تبدیل به حالت مایع شده و به مخزن باز می گردد(البته تلفات هم وجود دارد) ولی مقدار زیادی از آب به چرخه دوباره باز می گردد.

برای ایجاد این چرخه چه کنیم؟

در آموزش ساخت نیروگاه بخار که برای شما عزیزان قرار داده ایم اصلا اشاره ای به این قسمت مهم نشده است ولی نگران نباشید راه حل بسیار ساده است؛ کافیست محفظه ای ایجاد کنید و لوله خارجی مخزن را که از آن بخار خارج می شود به همراه ژنراتور یا صرفا پره ها در آن قرار دهیم و درنظر داشته باشید این محفظه باید کاملا وکیوم(پلمپ – بدون درز) باشد تا بخاری خارج نشود در این مرحله در نیروگاه های واقعی از بویلر برای تبدیل گاز به مایع استفاده می شود ولی از آنجایی که دمای اتاق شما با کمی اغماض مکان خوبی برای تبدیل گاز به مایع می باشد در ته محفظه شما آب به صورت مایع جمع آوری می گردد.

بخار به مایع در محفظه تبدیل شد چگونه از آن استفاده کنیم؟

کافیست یک شلنگ از محفظه با طول مناسب (در ابعاد آزمایش ما 15 سانتی متر) به مخزن متصل نمایید و البته سعی کنید محفظه بالاتر از مخزن قرار داشته باشد (هر چند به دلیل اختلاف فشار، آب به مخزن جاری می شود ولی ارتفاع، این فرآیند را تسریع می بخشد) و در نهایت شاهد ایجاد یک چرخه بسته خواهید بود.

اگر شما این آزمایش را انجام دادید تصاویر و ویدیو های خود را برای ما ارسال نمایید تا با ذکر نامتان در ادامه همین مطلب قرار دهیم.

1415866183_Internet_Download_Manager      دانلود ویدیو با لینک مستقیم فیلم آموزش ساخت نیروگاه بخار در خانه | با حجم 59 مگابایت – کیفیت HD

1415866190_698841-icon-114-lock-128     پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام PowerEn عضو شوید.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین محبوب‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
دکتر
3 سال پیش

سلام عالی من همین کارو مو به مو انجام دادم الان تمام کولر گازی های خونمو برقشو انداختم رو این

سارا همتی
Reply to  دکتر
3 سال پیش

سلام
باعث خوشحالیست، موفق باشید

سید
3 سال پیش

سلام .خوب بود

سارا همتی
Reply to  سید
3 سال پیش

سلام
موفق باشید

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید