مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

کتاب میکروکنترلر PIC

کتاب میکروکنترلر PIC

با توجه به سرعت بسیار زیاد تکنولوژی در عرصه ی الکترونیک دیجیتال، اهمیت مباحث اتوماسیون صنعتی و در کنار آن حوزه کاری رباتیک بیش از پیش مهم جلوه می کنند، شاید یکی از پایه ای ترین و در دسترس ترین سخت افزارهای مرتبط با این زمینه میکروکنترلرها هستند که آموزش و به کارگیری آنها جایگاه ویژه ای را در صنعت برق پیدا کرده است. در این میان محصولات شرکت Microchip که با نام تجاری PIC به بازار عرضه می شوند بنا به ادعای شرکت سازنده و آمار ارائه شده از عملکرد آن، گوی سبقت را از دیگر رقبا در محیط های کارگاهی و صنعتی ربوده است.

به همین دلیل میکروکنترلر PIC یکی از گزینه های جذاب برای مهندسین برق و کامپیوتر جهت برنامه نویسی برای کارهای عملگرا می باشد، میکرو کنترلر پی آی سی دارای امکانات متنوعی از قبیل؛ مبدل آنالوگ به دیجیتال، شمارنده و تایمرهای متنوع، مقایسه کننده داخلی، واحد ارتباط سریال، پورت های ورودی و خروجی، واحد کنترل وقفه های داخلی و خارجی و … می باشد.

از جمله قابلیت های میکروی PIC می توان به پشتیبانی از ویژگی EMC اشاره کرد که به این ترتیب تاثیر نویز و عوامل ناخواسته خارجی بر روی میکروکنترلر کاهش می یابد.

هم چنین پشتیبانی از معماری Harvard موجب افزایش سرعت پردازش این میکروها گردیده است. در حال حاضر در بسیاری از شرکت های داخلی از این میکرو جهت انجام پروژه های گوناگون استفاده می شود.

میکروکنترلرهای PIC در انواع 8 بیتی، 16 بیتی و 32 بیتی موجود می باشند. مزیت اصلی میکروهای PIC گستره وسیع peripheral-ها و مصرف توان کم آنها است.

در زمینه طراحی رباتیک چگونه هزینه های عملیاتی را کاهش می دهند؟

برای استفاده هدفمند از منابع، مهندسین رباتیک ابتدا برنامه خود را نوشته و سپس در محیط مجازی بر روی روبات های شبیه سازی شده امتحان می کنند. این روش به دلیل هزینه اندک، کاربران بسیاری به خود جلب کرده است. در حال حاضر نیز مسابقات مختلفی در کشورهای مختلف برگزار می گردد که از آن جمله می توان به مسابقات روبوکاپ در قسمت شبیه سازی اشاره کرد.

در کتاب میکروکنترلر PIC نویسنده سعی دارد با معرفی قطعات مختلف الکترونیکی که در ساخت روبات از آنها استفاده می کنیم، و نیز با آموزش نحوه برنامه نویسی روباتها، مخاطبان را در ساخت روبات یاری نماید.

کتاب میکروکنترلر PIC توسط؛ مجید انجیدنی، رضا درودی و سمیه مداح نگارش شده و در کنار آن نرم افزار Proteus نیز به صورت هدفمند آموزش داده شده است.

کتاب آموزش برنامه نویسی میکروکنترلر PIC در 157 صفحه به مواردی همچون؛ آموزش مفاهیم رباتیک، آموزش کار با حسگرها و ثبات ها، آموزش نصب نرم افزار متلب، آموزش نصب نرم افزار پروتئوس، کار با موتورهای الکتریکی و LCD، پیکربندی PORTA و TRISA و … پرداخته است.

پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید