مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

کتاب راهنمای استفاده از En) Megger)

کتاب راهنمای استفاده از Megger

پیش تر برای شما در زمینه کار و تست گیری با میگر (Megger) راهنمای فارسی در وب سایت قرار داده ایم، متاسفانه نسخه فارسی خلاصه سازی شده و برخی از قسمت های آن حذف گردیده است.

در کتاب The Complete Guide to Electrical Insulation Testing شما در 67 صفحه با اصول و نحوه تست گیری با میگر به صورت کامل آشنا خواهید شد.

همانگونه که گفته شد این کتاب کاملا به زبان انگیسی بوده و قاعدتا برای بهره برداری کامل از آن آشنایی با زبان انگلیسی ضروری می باشد.

میگر چیست

میگر

میگر دستگاهی برای اندازه گیری مقاومت عایقی با اعمال ولتاژ بالا بطور مثال 1000V یا 1Kv می باشد. تستر عایق یا مگا اهم متر قادر به اندازه گیری مقادیر بالای مقاومت عایقی در حد گیگا و یا حتی ترا اهم میباشد. اندازه گیری این کمیت در تست عایقی کابلها، تست کلیدها و سوئیچ ها، موتورهای التریکی، ترانسفورماتورها و… بسیار حائز اهمیت است.

در شکل زیر نمونه ای از کاربرد مگر یا Insulation tester را مشاهده می کنید:

نحوه قرار گیری میگر در تست
نحوه قرار گیری میگر در تست

نحوه عملکرد Megger

نحوه عملکرد Megger بدین صورت است که با اعمال یک ولتاژ بالا همانند مولتی متر مقدار مقاومت را اندازه گیری می کند با این تفاوت که مقادیر بسیار بالای مقاومت را اندازه گیری می کند. نمونه هایی از ولتاژهای تست، 500V، V1000، Kv2.5، Kv5 و Kv10 می باشند.

چرا باید وضعیت عایقی کابل را تست نمود

بر اثر تنش های مکانیکی، اضافه ولتاژها، عوامل محیطی مثل دما یا رطوبت، حضور مواد شیمیایی خورنده، عایق دچار آسیب می شود. لذا باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری مثل آتش سوزی می گردد. بنابراین مسئولین بازرسی باید بصورت دوره ای عایق بودن تجهیزات را تست نمایند.

امروزه میگرهای موجود بصورت دیجیتالی می باشند، در برخی مدل ها دارای حافظه داخلی یا دیتالاگر هستند که مناسب برای ذخیره اطلاعات تست شده می باشد. بطور مثال در تابلوسازی های برق، میگر دیتالاگر دار برای ثبت مقادیر عایقی تابلو مورد نیاز است. از دیگر ویژگی مگا اهم متر ها اندازه گیری ولتاژ و مقاومت الکتریکی همانند یک مولتی متر برای تست برق دار بودن کابل یا تست اتصال کوتاه می باشد.

برای آشنایی بیشتر با کاربرد میگر دیجیتال، نمونه هایی از کاربرد این دستگاه به‌صورت عکس در ادامه، خدمتتان معرفی می گردد.

نحوه تست عایقی کابل ها
نحوه تست عایقی کابل ها
نحوه تست کابل های چند رشته ای
نحوه تست کابل های چند رشته ای
طرز تست عایقی بوشینگ ترانس
طرز تست عایقی بوشینگ ترانس

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید