مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

کتاب انواع پست های شبکه های برق

کتاب انواع پست های شبکه های برق

در شبکه برق بنابر نیاز، پست های متفاوتی وجود دارند که هرکدام چه از دید توان ورودی و یا مسائل سطح بالاتر مانند حفاظت با دیگری متفاوت می باشند، به همین دلیل درک و شناخت مناسب آنها برای یک مهندس برق امری ضروری به حساب می آید.

پست برق چیست

یك پست برق مجموعه ای از تجهیزات می باشد كه به منظور تغییر سطح ولتاژ و یا به وجود آوردن امكان تغذیه نقاط مختلف و تقسیم انرژی الكتریكی بین آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع پست‌های برق

همانگونه که گفته شد با توجه به سلسه مراتب شبکه و نیازهای آن پست های متفاوتی وجود دارند که در ادامه به مهمترین آنها خواهیم پرداخت؛

پست های نیروگاهی (Sert Up Substation)

وظیفه این پست ها افزایش ولتاژ خروجی ژنراتورها به سطح ولتاژ انتقال (ولتاژ بالا) بوده و هدف از اینکار انتقال اقتصادی قدرت زیاد در فواصل طولانی می باشد.

پست های انتقال (high voltage Substation)

وظیفه پست های انتقال كاهش ولتاژ الكتریكی به سطح ولتاژ فوق توزیع و همچنین تقسیم این ولتاژ به خروجی های متعدد می باشد.

پست های توزیع (Distribution Substation)

وظیفه این پست پایین آوردن ولتاژ از سطح فوق توزیع به سطح توزیع بوده و انرژی الكتریكی در این سطح را از طریق فیدرهای مختلف به سطح های پایین تر تحویل داده می شود.

پست های فشار ضعیف

این مدل از پست ها در آخرین حلقه زنجیره پست های شبکه برق قرار می گیرند و هدف آنها کاهش سطح ولتاژ تا پایین ترین سطح برای استفاده مشتری نهایی می باشد.

پست های كلیدی یا كوپلاژ

در این پست ها سطح ولتاژ هیچگونه تغییری نمی یابد و تنها به عنوان یك تقسیم كننده، ولتاژ ثابت را در فیدرها و خروجی های مختلف و متعدد تغذیه می نماید در عمل ممكن است یك پست تركیبی از دو یا چند نوع از پست های ذکر شده باشد به گونه ای كه هم افزاینده و هم كاهنده و هم به صورت یك پست كلیدی در یک مجموعه درکنار هم قرار گیرند.

در ادامه می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه از کتاب انواع پست های شبکه های برق با 126 صفحه به زبان فارسی استفاده نمایید.

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید