مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

کتاب الکترومغناطیس ویلیام هیت (fa) + حل المسائل

کتاب الکترومغناطیس ویلیام هیت با حل المسائل

کافیست اسم کتاب الکترومغناطیس به میان آید تا در اولین لحظه نام ویلیام هیت در ذهن ما تداعی شود، البته ویلیام هیت تنها در زمینه الکترومغناطیس کتاب ننوشته است بلکه در سایر حوزه ها نظیر: مدارهای الکتریکی، مدارات الکترونیکی و … نیز وارد شده است.

ویلیام هیت (William H Hayt, Jr) کیست؟

قاعدتا شناخت بیشتر نویسنده می تواند به ما در درک بهتر کتاب او کمک نماید بخصوص زمانی که متوجه بشویم در چه سال هایی فعالیت علمی داشته است چرا که در هر دوره، مباحث خاصی از علم برجسته می شوند و این مورد به راحتی در کتاب های مرجع قابل لمس است.

سنگ قبر ویلیام هیت

متاسفانه با اینکه پروفسور ویلیام هیت شخصیت برجسته ای در علم مهندسی برق می باشد ولی بیوگرافی مناسبی برای آن در دسترس نیست! ما تنها در این حد می دانیم که ایشان بین سال های 1920 تا 1999 (1299 تا 1378) در قید حیات بوده است.

هیت مدرک پروفسورای خود را از دانشگاه Purdue واقع در Indiana ایالات متحده آمریکا دریافت نموده است (نیل آرمسترانگ، نخستین فردی که پا بروی کره ماه نهاد، نیز در این دانشگاه تحصیل نموده است.)

الکترومغناطیس در گذر زمان

الکترومغناطیس، همان چیزی است که می‌تواند بسیاری از پدیده‌های زندگی روزمره‌ی ما را توصیف کند و چنان در زندگی ما نفوذ کرده که حتی نمی‌توانیم نبودن آن را تصور کنیم.

هزاران سال است که الکترومغناطیس، مغز و تخیلات بشر را به بازی گرفته و ما را به خود مشغول کرده است. الکترومغناطیس به شکل‌های مختلفی خود را نشان می‌دهد؛ از نورهای شبح‌وار شمالی که ما آن‌ها را با نام شفق یا آئورورا (الهه‌ی پگاه رومی) می‌شناسیم تا جنگ افزارهای تخیلی الکترومغناطیسی در ساخته های هالیوود، همگی از شکل‌های مختلف الکترومغناطیس به شمار می‌روند.

انرژی مرموز الکترومغناطیس همچنان موضوع بسیاری از بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها بوده است و با گذر زمان، این انرژی شبح‌وار، بیشتر در زندگی ما نفوذ خواهد کرد. میدان‌های سری و فرکانس‌های مرموز الکترومغناطیس، در تمامی دوران‌ها به طور یکسان الهام بخش روحانیون، نظریه‌پردازان توطئه و حتی معتقدان عصر جدید بوده است.

الکترومغناطیس برای نخستین‌بار در قرن 19 میلادی کشف شد. در آن زمان، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که تعامل میان جریان‌های الکتریکی و مغناطیسی می‌تواند باعث حرکت اجرام مختلف شود؛ بدون آنکه نیاز باشد نیروی اضافه‌ای از سوی ما اعمال شود. این کشف مهم نشان می‌داد که نیروهای ظاهراً متمایز الکتریسیته و مغناطیس، در واقع با یکدیگر نسبت نزدیکی دارند.

هانس کریستین اورستد، شیمی‌دان و فیزیک‌دان مشهور دانمارکی، مایکل فارادی،‌ فیزیک‌دان و شیمی‌دان انگلیسی و جیمز کلرک ماکسول، فیزیک‌دان انگلیسی، طی سال‌های مختلف نشان دادند که در پس این عمل مرموز و خارق‌العاده، میدان‌ها و امواج الکترومغناطیسی در فاصله‌ای معین قرار دارند که نیروهایی را اعمال می‌کنند. آزمایش‌های این دانشمندان، عصر جدید و پرشکوه الکترومغناطیس را آغاز کرد و راهی متمایز را برای فهم دینامیک جهان به روی دانشمندان گشود.

در دوران ویکتوریا، مردم به طور ناگهانی متوجه شدند در دنیایی زندگی می‌کنند که به تازگی در معرض ناملایمات الکترومغناطیسی قرار گرفته است و این الکترومغناطیس، برهان و زبانی بود که بسیاری از اتفاقات مرموز را توصیف می‌کرد.

در ادامه برای شما عزیزان کتاب فارسی الکترومغناطیس ویلیام هیت، نسخه انگلیسی (ویرایش هشتم) و حل المسائل آن را جهت دانلود رایگان قرار داده ایم.

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید