مقاله فیوز کات اوت فشار متوسط

مقاله فیوز کات اوت های فشار متوسط

فیوز کات اوت (fuse cutout یا cut-out fuse) یکی از المان های مهم در حفاظت خط بخصوص در قسمت توزیع می باشد، فیوز کات اوت بیشتر در ترانسفورماتورها و بانک های خازنی مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد فیوز کات اوت به ظاهر سادست که شامل؛ قطع مسیر جریان در هنگام افزایش ناگهانی جریان می باشد ولی در عمل (طراحی) به این سادگی نمی باشد و نیاز به داشتن دانش تخصصی و دقیقی دارد.

در مقاله کات اوت فیوز شما ابتدا به صورت دقیق با اجزاء این فیوز آشنا خواهید شد و کار را با اصطلاحات فنی موجود در این زمینه ادامه می دهد تا دانش پلاک خوانی شما نیز تقویت گردد، در فصل سوم مباحث تخصصی تر شده و در قالب “محدودیت های ناحیه زمان – جریان” بروی مقوله های جریانی و ولتاژی و آستانه تحمل کار خواهد شد، در فصول بعدی تمام تمرکز بروی طراحی خواهد بود و در نهایت نیز به عنوان مثال شما یک فیوز را طراحی خواهید نمود.

این مقاله بنابر درخواست شرکت توانیر توسط پژوهشگاه نیرو نوشته و تهیه شده است که موضوع بالادستی آن “بررسی، تحقیق و تهیه ضوابط و معیارهای فنی” می باشد و مسلما با توجه به موضوع مقاله توسط دپارتمان خط و پست این پژوهشگاه انجام شده است.

با توجه به عمر بالای فیوز کات اوت همچنان شاهد استفاده از آن هستیم؟

بله، این نوع حفاظت بدلیل تاثیر پذیری کم از محیط همچنان در خطوط محبوب بوده و نمونه های مختلفی را نیز داراست.

چرا نام این فیوز کات اوت می باشد؟

زیرا به محض مشاده خطا مسیر جریان را بصورت کامل قطع کرده و باید توسط عملیات دستی مجدد خط برقدار گردد.

1415866183_Internet_Download_Manager     دانلود مستقیم مقاله فیوز کات اوت های فشار متوسط  | با حجم 1 مگابایت 

1415866190_698841-icon-114-lock-128     پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام PowerEn عضو شوید.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین محبوب‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
علی رضا
6 سال پیش

سلام،فایل خوبیه،دستتون درد نکنه. اتفاقا من چند روز پیش یک فایل 60 صفحه ای سمینار در مورد فیوز کات اوت برای کسی درست کردم،حال بگذریم که به حقم نرسیدم!!!،اگه خواستید می تونم بخش فصل سوم رو که اختصاص به خود فیوز کات اوت داره در اختیارتون بذارم تا در سایت قرار بدین.
با تشکر

گرایش رشته تحصیلی
قدرت
مهندس سیاه تیری
Reply to  علی رضا
6 سال پیش

سلام حتما، باعث افتخار هست، می تونید از طریق کانال تلگرام و قسمت ارتباط با ما و یا از طریق ایمیل وب سایت این لطف را در حق ما انجام دهید.
با تشکر

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید