مقاله معرفی انواع رله ها و کاربرد های آنها

مقاله معرفی انواع رله و کاربردهای آنها

در این مقاله شما با انواع رله ها در سیستم حفاظت آشنا خواهید شد و در کنار شناخت ساز و کار آنها موارد مصرف آنها را نیز فرا خواهید گرفت اصولا حفاظت تجهیزات و دستگاه های سیستم قدرت در مقابل عیوب و اتصالیها ، به وسیله كلید قدرت انجام می گیرد قبل از اینكه كلید قدرت بتواند باز شود ، سیم پیچی عمل كننده آن باید تغذیه شود این تغذیه به وسیله رله های حفاظتی انجام می پذیرد . رله به دستگاهی گفته می شود كه در اثر تغییر كمیت الكتریكی مانند ولت و جریان و یا كمیت فیزیكی مثل درجه حرارت و حركت روغن (در رله بوخهولس) تحریك شده و باعث به كار افتادن دستگاههای دیگر و نهایتاً قطع مدار به وسیله كلید قدرت (در سیستم تولید و انتقال و توزیع) یا دژنكتور می گردد.

پیشنهاد ویژه

به شما پیشنهاد می کنیم حتما از آموزش نرم افزارهای رله SEPAM (جامع ترین آموزش برنامه نویسی رله) دیدن نمایید.

آموزش نرم افزارهای رله SEPAM

بنابراین به وسیله رله؛ محل وقوع عیب از شبكه جدا سازی شده و باعث می شود كه سایر قسمتهای سالم شبكه همچنان به كار خود ادامه دهند و پایداری و ثبات شبكه به همان حالت قبلی محفوظ بماند. تجهیزات و دستگاهها در مقابل عیوب و اتصالی ها محافظت شده و میزان خسارات وارده به آنها محدود گردد.

1415866183_Internet_Download_Manager      دانلود با لینک مستقیم مقاله معرفی انواع رله ها و کاربرد های آنها | با حجم 1 مگابایت

1415866190_698841-icon-114-lock-128     پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام PowerEn عضو شوید.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین محبوب‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
روح الله
6 سال پیش

خیلی ممنون

گرایش رشته تحصیلی
سایر
مهندس سیاه تیری
Reply to  روح الله
6 سال پیش

موفق باشید

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید