مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

جزوه کنترل مدرن – صدیق

کنترل مدرن

برخلاف آنچه تا کنون در سایت دیده اید امروز برای شما کنترل مدرن را قرار داده ایم که از واحد های گرایش قدرت نمی باشد در واقع  کنترل مدرن جزء واحد های الزامی گرایش کنترل بوده و از اهمیت بالایی برای این دانشجویان برخوردار است

کنترل مدرن چه تفاوتی با کنترل دارد؟

روشهای کنترل کلاسیک (سنتی) بر اساس رابطه ورودی-خروجی و طبق تابع تبدیل در حوزه لاپلاس بنا نهاده شده اند. مدل تابع تبدیل بخوبی قادر است رفتار ورودی-خروجی (توصیف خارجی) سیستمهای تک ورودی تک خروجی مرتبه پایین را تشریح کند. تئوری های مربوط به کنترل کلاسیک توانسته بطور گسترده ای در بسیاری از سیستم های کنترل صنعتی بکار برده شوند اما استفاده از این روشها در بسیاری از سیستمها از جمله، سیستمهای چند ورودی چند خروجی و سیستمهای مرتبه بالا باعث پیچیدگی زیادی میشود. به منظور تجزیه و تحلیل دقیق رفتاری سیستمهای پیچیده و طراحی سیستمهای کنترل پیشرفته با عملکرد بهتر و بهینه تر نیاز است مدلهای ریاضی جامع تر و دقیق تری در مقایسه با مدل تابع تبدیل مورد استفاده قرار گیرد. اساس روشهای کنترل مدرن بر پایه روشهای فضای حالت است. مدلسازی سیستمها در فضای حالت علاوه بر توصیف رفتار ورودی-خروجی (توصیف خارجی) قادر است توصیفی از رفتار متغیرهای حالت دینامیک داخلی سیستم (توصیف داخلی) را ارائه دهد. بر اساس توصیف فضای حالت میتوان تصویر کاملی از ساختار داخلی سیستم را بدست آورد و چگونگی ارتباط و وابستگی سیگنالهای ورودی، متغیرهای حالت و سیگنالهای خروجی را درک کرد. در بازنویسی مدل ریاضی سیستم در فضای حالت، سیستم مرتبه n، تک ورودی تک خروجی به صورت یک دسته از n معادله دیفرانسیل مرتبه اول بازنویسی میشود. نمایش سیستمها در فضای حالت میتواند توصیف ریاضی سیستمهای مرتبه بالا و همچنین سیستمهای چند ورودی چند خروجی را بسیار ساده کند. در این درس عمدتا سیستمهای خطی نامتغیر با زمان مورد بحث قرار میگیرند و بصورت کلی به فرم بردای مطابق معادله زیر نمایش داده میشوند. شامل دو معادله است که معادله اول را معادله حالت و معادله دوم را معادله خروجی سیستم گویند.

در مطالعات سیستمی در فضای حالت، نیازمند استفاده از ریاضیات جبر خطی هستیم و درک دقیق مفاهیم و قضایای جبر خطی یکی از ابزارهای اصلی محسوب میشود. لذا دانشجویان عزیز بایستی قبل از این با این مفاهیم و قضایا آشنایی کامل داشته باشند بدین منظور مروری بر این مفاهیم انجام خواهد شد.

اما کنترل مدرن چه تاثیری بروی قدرت دارد؟

همانگونه که اطلاع دارید سیستم های برقی در حال پیشرفت و توسعه هستند و دیگر هیچ گرایشی در محدوده خود باقی نمی ماند و روز به روز شاهد مشترک شدن دروس در سایر رشته ها هستیم البته شاید به عنوان دانشجو نگران پاس کردن درس ها باشید ولی در واقعیت صنعت به این گونه اشتراکات نیازمند هست و تجربه نشان داده است اگر قرار باشد درسی از یک گرایش وارد گرایش دیگری شود مهمترین و کاربردی ترین دروس گرایش ثانویه انتخاب می شوند و با توجه به پیشرفت نیروگاه ها در زمینه خودترمیمی بهتر است در کنترل مدرن نیز دستی داشته باشید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

با توجه به توضیحات بالا؛ جزوه کنترل مدرن استاد صدیقی را به دلیل جامع بودن و البته کیفیت بالای نوشتاری برای شما عزیزان قرار داده ایم

 آنچه که در جزوه کنترل مدرن خواهید خواند؛

  • آشنائی با کنترل مدرن
  • آشنایی با مفاهیم جبر خطی و مقدمات ریاضی
  • نمایش سیستم های خطی
  • کنترل پذیری و رویت پذیری
  • تئوری تحقق
  • تحلیل پایداری
  • سیستم های کنترل خطی فیدبک حالت
  • رویتگرهای خطی و طراحی جبران کننده
  • سیستم های کنترل بهینه خطی

پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید