مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

جزوه مبانی کار ترانسفورماتور

جزوه مبانی کار ترانسفورماتور

ترانسفورماتور را می توان یکی از حیاتی ترین عناصر قدرتی شبکه تولید و توزیع دانست که حتی پس از سال ها شرکت های مطرح سازنده ترانس در حال تحقیق و توسعه بروی مدل های جدیدتر ترانسفورماتور با بازده بالاتر و وزن کمتر هستند، حتی شرکت های مطرح ایرانی مثل ایران ترانسفو تنها الگوهای آماده شرکت های مطرح(زیمنس) را استفاده می کنند و بابت هر طرح مبلغ هنگفتی(حق لایسنس) را نیز پرداخت کرده اند و جالب اینکه اگر بخواهند یک ترانس قدرت جدید با سطح ولتاژ متفاوتی بسازند باز به شرکت مطرح آلمانی رجوع کرده و در خواست الگوی جدید می کنند.

هدف از مطلب بالا نه بیان نقطعه ضعف و یا بررسی سطح کیفی شرکت معتبر ایران ترانسفو، بلکه بیان این حقیقت بود که ساخت و صنعتی کردن یک ترانسفورماتور قدرت مراحل بسیار پیچیده ای دارد و این صنعت روز به روز درحال توسعه بیشتر نیز می باشد.

به دلیل اهمیت ویژه ترانسفورماتور، با اینکه پیش تر به صورت مفصل در مورد ترانسفورماتور صحبت کردیم ولی با این حال تصمیم گرفتیم تعدادی منابع سبک را صرفا در مورد ترانسفورماتور در اختیار شما قرار دهیم که به صورت ویژه به بررسی عملکرد و نحوه ی تست ترانس می پردازند.

برای شما جزوه مبانی ترانسفورماتور را به همراه جزوه ترانس تکفاز که شامل تفسیر کامل این نوع ترانسفورماتور هست را قرار داده ایم، در کنار این موارد آزمایشات ترانسفورماتور را نیز قرار داده ایم که بیشتر جنبه دانشگاهی داشته و می توانید برای مطالعه بیشتر استفاده نمایید.

در کتاب های مقطع کارشناسی ما با آزمایشاتی می توانستیم مقاومت ها و راکتانس های ترانس را پس از ساخت آن بدست بیاوریم، چگونه قبل از ساخت این موارد را محاسبه می نمایند؟

بله آزمایشات دوره لیسانس از سطح نسبی برای ساخت برخوردار هستند در حالی که در مقطع ارشد در واحد درسی “طراحی ماشین های الکتریکی” شما با محاسبه mmf میدان و شار می توانید عناصر ترانس را قبل از ساخت بدست بیاورید و با توجه به برخی دیگر از فرمول های تجربی(به همین دلیل ترانس همچنان نیاز به توسعه دارند!) به مقاومت و راکتانس مورد نیاز خود برسید.

بهترین نرم افزار برای شبیه سازی یک ترانسفورماتور چیست؟

بدون شک نرم افزار Ansys Maxwell، زیرا با طراحی سه بعدی و در نهایت تحلیل آن می توانید به تمام عناصر وجودی ترانس دست پیدا کنید و حتی ترانس را تست کرده و توسط میدان های مغناطیسی شارهای نشتی و اصلی را ره گیری نمایید که در نهایت به بهبود ترانسفورماتور می انجامد.

 پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین محبوب‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
خسرو
4 سال پیش

سلام
مهندس من یک دستگاه نقطه جوش 15kw دارم که خروجی ترانسش ۵ تا سیم داره.منتها چون کلید تنظیم امپرش از بین رفت من فقط یکی از اون سیم رو وصل کردم ولی متاسفانه قدرت جوشکاریش خیلی پایین اومده.
میخواستم بدونم اگر اون پنج تا سیم خروجی ترانس رو با هم دیگه به سیم اصلی وصل کنم برای ترانس مشکلی پیش نمیاد و نمیسوزه.

گرایش رشته تحصیلی
سایر

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید