مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

جزوه داریو موتورهای القایی – حلوایی

جزوه داریو موتورهای القایی - حلوایی

جزوه درایو موتورهای القایی درواقع قسمتی از واحد درسی درایو در مقطع کارشناسی ارشد می باشد که متاسفانه تنها فصل یک آن در حال حاضر در دسترس ما می باشد، این جزوه یکی از جزوات دکتر حلوایی در دانشگاه کاشان می باشد.

در جزوه درایو موتورهای القایی دکتر حلوایی در 98 صفحه شما با مسائلی مانند؛ مدل دینامیکی موتور القائی، کنترل برداری موتور القایی، کنترل مستقیم گشتاور موتور القایی و سایر روش های کنترلی خاص در درایو موتور القایی آشنا خواهید شد.

جزوه دکتر حلوایی از ساختار بسیار خوبی بهره می برد، به همین دلیل شما با جزوه ای ساختار یافته و کاملا منظم روبه‌رو هستید که درنهایت سبب خواهد شد مباحث مطرح شده را به‌راحتی فراگیرید.

درایو چیست

درایو یا اینورتر یا کانورتور فرکانس و یا کنترل کننده دور موتور برای تنظیم دور الکتروموتورها استفاده میگردد. درایوها قادرند دور موتور را از صفر تا چندین برابر دور نامی موتور و بطور پیوسته تغییر دهند.

درایوها وظیفه “کنترل دور موتور” را بر عهده دارند

کنترلر موتور می تواند به صورت دستی یا اتوماتیک یک موتور را راه اندازی یا متوقف کند، رو به جلو یا عقب (راست گرد چپ گرد ) حرکت دهد. و یا با سرعت و گشتاور تنظیم شده ای به حرکت در آورده و در مقابل اضافه بار و فالت‌ها محافظت کند. دامنه استفاده از کنترلر موتور بسته به کاربردهای مختلف از مصارف معمول نظیر کامپیوتر، ماشین فاکس، سیستمهای گرمایش و سرمایش تا مصارف صنعتی پیچیده مانند خطوط تولید روباتیک می تواند باشد.

درایو از نوع کنترل جریان آرمیچر
درایو از نوع کنترل جریان آرمیچر

درایوها در کاربردهای مختلف مانند سیستمهای سروو یا کنترل کننده دور موتور با فیدبک در الکتروموتورهای AC و DC استفاده میگردد. درایوهای دور موتور می توانند دور موتور را به صورت پیوسته از صفر تا چندین برابر دور نامی تغییر دهند. تنظیم دور در الکتروموتورها علاوه بر کاربردهای فراوان در پروسه های صنعتی، منجر به صرفه جوئی مصرف انرژی هم می گردد. علاوه بر آن درایوها در راه اندازی موتور جریان شروع کار و استارت موتور از شبکه را به میزان زیادی کاهش می دهند. بطوریکه این جریان خیلی کمتر از جریان اسمی موتور است.

درایوها می توانند موتور را بطور نرم و کاملا کنترل شده استارت و استپ نمایند. زمان استارت و استپ را می توان بدقت تنظیم نمود. این زمانها می توانند کسری از ثانیه و یا صدها دقیقه باشد. توانائی درایو در استارت و استپ نرم موجب کاهش قابل ملاحظه تنشهای مکانیکی در کوپلینگ‌ها و سایر ادوات دوار میگردد.

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید