مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

بازار کار PLC

بازار کار PLC

اطلاع داشتن از بازار کار PLC یک خواسته به‌جا از سمت علاقه‌مندان این حوزه است چراکه تا اطمینان خاطر از شرایط حداقلی یک حرفه وجود نداشته باشد تصمیم‌گیری به جهت صرف زمان و هزینه در آن مسیر منطقی نیست.

آنچه که در این نوشتار خواهید خواند:

  • معرفی شغل PLC
  • بازار کار PLC در ایران
  • بازار کار PLC در خارج
  • ورود به بازار کار PLC
  • میزان درآمد PLC
  • قیمت‌گذاری پروژه‌های PLC
  • نکات افزایش درآمد در PLC
  • سؤالات متداول بازار کار PLC
  • سخن پایانی
  • منابع

به همین دلیل و با توجه به درخواست‌های زیاد شما عزیزان تصمیم به نوشتن یک پست ویژه در مورد بازار کار PLC کردیم و به موارد متفاوتی ازجمله؛ معرفی شغل PLC که در آن یک PLC man و آینده کاری آن چیست، بازار کار PLC در ایران و بررسی تاریخچه این مارکت در ایران و آینده آن، بازار کار PLC در خارج برای دوستداران مهاجرت و حتی اعلام دقیق دستمزد و نحوه یافتن فرصت شغلی و البته مشخص کردن برندهای مدنظر برای مهاجرت، نحوه ورود به بازار کار PLC و گفتن مواردی که کسی به شما هیچ‌وقت نخواهد گفت.

میزان درآمد یک PLC کار در ایران با توجه به سواد تخصصی او و از همه مهم‌تر که مشکل عمده دوستان بود نحوه صحیح قیمت‌گذاری پروژه‌های PLC و روش‌های مرسوم و بررسی تمام روش‌های آن و در پایان نیز نکاتی طلایی برای افزایش درآمد در حرفه PLC که در طی سال‌ها توسط بنده و همکارانم تست و آزمایش‌شده‌اند پرداخته‌ایم.

دانلود فیلم بازار کار PLC در ایران و نحوه ورود به آن | با حجم ۱۳۹ مگابايت

معرفی شغل PLC

امروز به‌دوراز کلمات عجیب‌وغریب و استفاده از جملات تخصصی می‌خواهیم به این سؤال جواب دهیم که؛

شغل PLC چیست و PLC man چه کسی است؟

کمی به اطرافتان نگاه کنید، دیگر خبری از شرکت‌ها با تعداد بالای کارگر نیست و جای اکثر آنها ماشین‌های صنعتی با دقت بالا، هزینه تقریباً صفر، بهره‌وری بالا و … قرارگرفته‌اند. به این فرآیند، مهاجرت از نیروی انسانی به اتوماسیون صنعتی گفته می‌شود.

این حرکت از دهه‌های گذشته شروع‌شده و تازه ابتدای راه است، بسیاری از شرکت‌ها بخصوص کسب‌وکارهای صنعتی همچنان به روش سنتی اداره می‌شوند و چاره‌ای جز انتخاب اتوماسیون نخواهند داشت. تکنولوژی اتوماسیون صنعتی همچنان در حال رشد است و این بازار تازه گرم شده است.


پیشنهاد ویژه

به شما پیشنهاد می کنیم حتما از آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC (جامع‌ترین آموزش PLC) دیدن نمایید.

آموزش صفر تا صد PLC


اگر در اتوماسیون صنعتی و به‌صورت کلی سیستم‌های خودکار صنعتی ریز شویم به PLC یا قلب تپنده آن خواهیم رسید.

پیش‌تر در مورد خود PLC مفصل صحبت کردیم به همین دلیل دیگر به آن نمی‌پردازیم. PLC برای عملکرد و پیش برد اهداف کارفرما نیاز به برنامه‌نویسی، نگه‌داری و مدیریت دارد کاری که وظیفه اصلی یک PLC man است.

پس به زبان ساده، شغل PLC با اتوماسیون صنعتی گره‌خورده است و به دلیل ماهیت برنامه‌نویسی آن، هرروز شاهد پیشرفت و استفاده بیشتر از آن در صنایع مختلف هستیم.

بازار کار PLC در ایران

بازار اصلی PLC از سال ۱۳۷۰ به‌صورت جدی در کشورمان شروع شد و در طی سال‌ها با توجه به نیاز کشور به صنعت و البته پیشرفت‌های جهانی ما هم به سمت اتوماسیون صنعتی حرکت کردیم.

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت ارز و در طی آن افزایش هزینه‌های کارخانه‌ها و شرکت‌ها، کارفرمایان بیشتری جهت تعدیل نیروی انسانی و کاهش هزینه‌های جاری به سمت اتوماسیونی کردن خطوط تولید خود رفته‌اند. این مسئله در صنایع متوسط و کوچک بیشتر به چشم می‌خورد.

این مورد در کنار این واقعیت که تمام صنایع جدید که احداث می‌شوند کاملاً به اتوماسیون صنعتی وابسته شده‌اند سبب ایجاد یک بازار کار قوی برای اتوماسیون صنعتی و درنهایت PLC شده است.

بزرگ‌ترین مزیت حرفه‌ی PLC، دوری از اشباع است!

فاکتورهای موفقیت در بازار PLC به‌گونه‌ای هستند که امکان اشباع در آن تقریباً صفر است.

برای اینکه یک PLC man موفق در این حوزه باشیم باید به‌صورت مستمر؛

  • به‌روز باشیم
  • با انواع سخت‌افزارها آشنا باشیم
  • یک برنامه‌نویس حرفه ای باشیم
  • چالش‌ها را در آغوش بگیریم

و درنهایت همواره به فکر پیشرفت و یادگیری بیشتر باشیم.

همین دلایل باعث شده است که دو PLC man هیچ‌گاه کارشان مشابه هم نباشد. به همین دلیل در این بازار رقابت بسیار جدی بوده و برای هرکسی با هر سطح دانشی جایگاه مشخص و درآمد مشخص در نظر گرفته‌شده است.

موارد ذکرشده در بالا تنها به بعد فردی اشاره دارند درحالی‌که در این حوزه شاهد انبوه زیادی از برندها، تجهیزات، پروتکل‌های متفاوت، توپولوژی‌های گوناگون و زبان‌های برنامه‌نویسی متفاوتی می‌باشیم که درنهایت سبب ایجاد یک گستردگی بسیار عظیم در این حوزه کاری گردیده است. پس به زبان ساده؛

برای هر پی‌ال‌سی مَن یک جایگاه در بازار کار PLC مهیاست

بازار کار PLC در خارج

بخش بازار کار PLC در سایر کشورها جالب‌تر از بخش قبلی است چراکه در این بخش می‌توانیم به آمارها و داده‌های رسمی استناد کنیم و بار تحقیقاتی بحث را بالا ببریم.

ارزش بازار کنترل‌کننده قابل‌برنامه‌ریزی (PLC) در سال ۲۰۲۰ معادل ۱۱.۲۱ میلیارد دلار بود و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ با نرخ ۵.۳٪ CAGR در دوره پیش‌بینی‌شده (۲۰۲۶ – ۲۰۲۱) به ۱۵.۵۸ میلیارد دلار برسد.

افزایش استفاده از PLC درواقع به‌نوعی حرکت به سمت اتوماسیون صنعتی تلقی می‌شود. یک شاخص بزرگ رشد برای PLC در بخش‌های تولید گسسته، استقرار ربات‌های بیشتر برای اتوماسیون در ساخت خودرو، صنایع برقی و الکترونیکی است. آمار فروش ربات‌های صنعتی از سال ۲۰۰۹ تاکنون تقریباً ۴ برابر شده است. با توجه به اینکه ربات‌ها از مصرف‌کنندگان عمده PLC هستند، انتظار می‌رود رونق این دو بازار (رباتیک و PLC) بروی هم تأثیر مثبتی داشته باشند.

سهم کشورها از رشد PLC
سهم کشورها از رشد PLC

در آمریکای شمالی، ایالات‌متحده آمریکا بیشترین سهم را در رشد مارکت PLC دارد که دلیل آن افزایش سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های معدن و نفت و گاز بوده که به استفاده از PLCها دامن می‌زنند و باعث رشد بازار می‌گردد.

SCADA به‌طور گسترده در بخش‌های بالادستی، میانی و پایین‌دستی نفت و گاز در ایالات‌متحده در حال استفاده است. در بخش بالادست، نقش آن اغلب کلیشه‌ای است که عمدتاً در پشتیبانی از انتقال داده از راه دور است. بااین‌حال، به دلیل استفاده گسترده و متنوع از SCADA، تقاضای PLC به‌طور مستمر افزایش می‌یابد.[1]

برای اینکه به حجم بسیار زیاد فرصت شغلی برای متخصص PLC پی ببرید کافی است وارد وب‌سایت مطرح کاریابی indeed.com شوید و درون باکس جستجوی آن “PLC” را جستجو نمایید

تعداد درخواست استخدامی PLC در indeed.com
تعداد درخواست استخدامی PLC در indeed.com

اگر هدف شما از یادگیری و ورود به حوزه کاری PLC، مهاجرت است پس صرفاً بروی دو برند زیمنس (مهاجرت به اروپا و آسیا) و آلن بردلی (مهاجرت به آمریکا و استرالیا) تمرکز نمایید.

میزان درآمد PLC در خارج

همان‌طور که گفته شد تخصص در این حوزه درجایی متوقف نمی‌شود و تفاوت میان افراد، بسیار بیشتر از آن است که بتوان برای هر کس دستمزد مشخصی تعیین کرد. بااین‌حال سعی می‌کنیم با درصدی خطا نگاهی به درآمد PLC برای علاقه‌مندان به مهاجرت داشته باشیم.

میانگین دستمزد ساعتی برای یک برنامه‌نویس PLC در ایالات‌متحده از ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱، ۳۲ دلار است، اما محدوده حقوق و دستمزد معمولاً بین ۲۸ تا ۳۸ دلار قرار می‌گیرد. بسته به بسیاری از عوامل مهم، ازجمله تحصیلات، گواهینامه‌ها، مهارت‌های اضافی، تعداد سال‌هایی که در حرفه خود گذرانده‌اید، نرخ ساعتی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.[2]

آمار دستمزد ارائه‌شده در بالا برای ایالات‌متحده بود با توجه به اینکه برخی از دوستان نزدیک بنده در اروپا در حوزه PLC مشغول به‌کار هستند این عدد تقریباً درست است و به‌صورت میانگین می‌توان بروی ساعتی ۳۲ دلار دریافتی خالص حساب باز کرد.

ورود به بازار کار PLC

این بخش از PLC کاملاً به شبکه‌سازی (Networking) و توانایی‌های ارتباطی شما وابسته است. بااین‌حال اگر بخواهیم خیلی روشن برای آن مسیرهایی را ترسیم کنیم می‌توانیم به دو روش اشاره‌کنیم:

  • ورود به بازار به‌صورت مستقیم
  • ورود به بازار به‌صورت غیرمستقیم

ورود به بازار PLC، مستقیم

این روش بااینکه ساده بوده ولی به پیش‌نیازهایی نیاز خواهید داشت که در پایان عنوان می‌شوند.

در این روش کافی ست به سراغ آگهی‌های استخدامی شرکت‌های دولتی و خصوصی رفته و برای تمام آنها رزومه خود را ارسال نمایید. روشی کاملاً اثبات‌شده که در طی سال‌های دور تا الان مسیری تضمین‌شده برای یافتن یک شغل بوده است.

در این مسیر دو فاکتور؛ روزمه قوی و توانایی‌های ارتباطی نقش بسیار اساسی در پذیرش دارند.

مزیت خوب این روش در صورت قبولی: تضمین آینده، دسترسی به امکانات و تجهیزات خوب جهت یادگیری بیشتر و ترقی شخصی، درآمد مشخص، امکان آشنا شدن و شبکه‌سازی با شرکت‌های دیگر و درنهایت تأسیس شرکت شخصی خود می‌باشند.

بااین‌حال این روش بخصوص در بخش رزومه پیش‌نیازهای مانند؛ مدرک تحصیلی مرتبط از دانشگاه‌های خوب، تسلط کافی و تقریباً کامل بر زبان انگلیسی، داشتن سابقه کاری مرتبط و … نیاز دارد که متأسفانه از معایب آن به شمار می‌رود.

ورود به بازار PLC، غیرمستقیم

این روش کاملاً به توانایی‌های تخصصی شما در PLC و قدرت ارتباطات اجتماعی شما بستگی دارد و اگر در هر بخش ضعف از خود نشان دهید امکان قبول پروژه دشوار خواهد بود.

برای این منظور کافی ست با افراد (شخصی یا حقوقی) که درزمینه PLC در شرکت‌ها، مؤسسات خصوصی و دولتی و حتی فنی و حرفه‌ای بدون چشم‌داشت مالی ارتباط دوستانه برقرار کنید.

در ابتدای کار پروژه‌های ارزان‌قیمت و سطح پایین برای شما حتماً محیا خواهد شد و رفته‌رفته با توجه به مهارت و شخصیت کاری شما این پروژه‌ها به سمت حرفه‌ای خواهند رفت.

این روش مزیت‌های ویژه‌ای به همراه دارد که عبارت‌اند از؛ امکان رشد به‌صورت نامحدود، امکان کسب درآمدهای نجومی، برند سازی شخصی، عدم نیاز به مدرک دانشگاهی، امکان انتخاب پروژه (در سطوح بالا)، کار در محیط‌های مختلف و …

یادتان باشد که به دلیل شرایط کشور و روند ناگزیر توسعه، پروژه و کار درزمینه PLC به‌قدر کافی وجود دارد و اگر شما تاکنون نتوانسته‌اید در این زمینه دستاوردی داشته باشید احتمالاً به‌قدر کافی تلاش نکرده‌اید یا مسیر را به‌درستی طی نکرده‌اید.

میزان درآمد PLC

در این بخش می‌خواهیم کاملاً واقع‌نگر باشیم و به شما عددهای را اعلام کنیم که در سال ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ دریافتی ما و دوستان در این حوزه بوده است.

اگر بخواهیم درآمد را دقیق بیان کنیم باید سطح دانش و مهارت شما و حتی توانایی شما در حل پروژه را دقیق ارزیابی کنیم به خاطر همین PLC کاران را به سه بخش عمده؛ مبتدی، متوسط و حرفه‌ای تقسیم می‌کنیم.

میزان درآمد PLC کار مبتدی

اگر شما ابتدای کار باشید و تصور کنیم که پروژه‌های PLC سطح لوگو که پایین‌ترین رده می‌باشد را انجام می‌دهید به‌صورت میانگین درآمد ماهیانه شما بین ۸ تا ۱۶ میلیون تومان خواهد بود.

درآمد PLC عمدتاً به‌صورت میانگین ماهیانه محاسبه می‌شود چراکه ممکن است یک ماه پروژه‌ای نباشد و در عوض در ماهایی از سال به‌جای یک عدد پروژه چندین پروژه برای شما ارسال گردد.

میزان درآمد PLC کار متوسط

در این حالت شما حداقل باید ۱ تا ۲ سال سابقه کار مرتبط با PLC داشته باشید و در کارهای خود حتماً PLC S7 300 موجود باشد در این حالت درآمد ماهیانه شما به‌صورت میانگین بین ۱۵ تا ۳۳ خواهد بود.

میزان درآمد PLC کار حرفه‌ای

در این حالت شما یک فرد کاملاً شناخته‌شده در صنعت هستید که صرفاً برای شرکت‌های بزرگ و یا به‌صورت پیمانکاری فعالیت می‌کنید و در برخی موارد تنها بخشی از کار که تخصص بالا نیاز دارد را شخصاً انجام می‌دهید، در این شرایط درآمد شما بین ۳۰ تا ۷۵ میلیون تومان خواهد بود.

دانلود فیلم نحوه قیمت‌گذاری پروژه‌های PLC | با حجم ۵۴ مگابايت

قیمت‌گذاری پروژه‌های PLC

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که دوستان مبتدی دارند قیمت‌گذاری پروژه‌های ابتدایی است. بعضا پیش‌آمده که قیمت بسیار پایین گفته‌شده و بعد متوجه شده‌اند که کار خیلی زمان‌بری بوده و بعداً پشیمان شده‌اند و البته برخی مواقع نیز قیمت به‌قدری غیرواقعی بوده که یک کار بسیار ساده را ازدست‌داده‌اند.

اجازه دهید نگاهی به روش‌های قیمت‌گذاری داشته باشیم:

قیمت بر اساس تعداد ورودی و خروجی

نادرست، این روش در سال‌های دور عمدتاً اساس محاسبه قیمت نهایی بود ولی به‌مرورزمان و با فراهم آمدن چالش‌های برنامه‌نویسی کم‌کم از دور خارج شد. چراکه مواردی پیش می‌آمد که تعداد i/o بسیارکم بود ولی حجم و چالش‌های برنامه‌نویسی پروژه به‌شدت انرژی و وقت‌گیر می‌بود. در این حالت قیمت نهایی بسیار کمتر از قیمت واقعی ارزش‌گذاری می‌شد.

در برخی موارد هم تعداد i/o (ورودی و خروجی) بسیار زیاد، ولی برنامه پروژه بسیار ساده بود در این حالت نیز قیمت نهایی با قیمت واقعی تفاوت زیادی داشت و بیشتر از ارزش آن قیمت‌گذاری می‌شد.

قیمت‌گذاری بر اساس تجهیزات کار

نادرست، این هم یکی از روش‌های عجیب‌وغریب قیمت‌گذاری بود. در این روش مهندس پروژه بر اساس قیمت تجهیزات کارفرما قیمت‌گذاری می‌کرد. مثلاً اگر PLC از نوع ۱۲۰۰ بود قیمت بالا و اگر از نوع ۳۰۰ بود قیمت پایین انتخاب می‌شد.

شرایطی پیش می‌آمد که پروژه بسیار ساده بود ولی تجهیزات کار گران‌قیمت بودند. در این حالت قیمت نهایی پروژه بسیار بیشتر از قیمت واقعی پروژه تخمین زده می‌شد و باعث متضرر شدن کارفرما و یا حتی از دست دادن پروژه می‌گردید.

معادل سازی پروژه با پروژه‌های مشابه

نادرست، در این روش نیز دوستان پروژه دریافت شده را با پروژه‌های مشابه قبلی قیاس کرده و قیمت را ارائه می‌کنند. این روش نیز صحیح نیست چراکه همیشه عواملی مانند؛ گذر زمان، تورم، دستمزد نیروی کار و … بروی قیمت نهایی تأثیرگذار است و از طرفی در حوزه کاری PLC عمدتاً پروژه‌های دریافتی مشابه نیستند و هرکدام می‌توانند تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر داشته باشند.

قیمت گذاری دیمی!

نادرست، شاید باورش سخت باشد ولی در بازار ایران عمدتاً از این روش استفاده می‌شود! از کجا می‌توان تشخیص داد که قیمت گذاشته‌شده دیمی (یعنی بی‌خود و بی‌جهت و بی‌سبب – فرهنگ لغات عامیانهٔ جمال‌زاده) است؟

در پاسخ اینکه چرا این قیمت گذاشته‌شده این دوستان می‌گویند: «کار تخصصی هست و قیمت ندارد!» به همین دلیل است که کارفرما با دو تماس تلفنی متوجه گپ بسیار زیاد بین قیمت‌ها شده و بعضاً این‌گونه برداشت می‌شود که شما درک درستی از قیمت‌های بازار ندارید.

به هیچ‌وجه به‌صورت دیمی قیمت‌گذاری نکنید چراکه در آینده، بازار کار و تخصص شما زیرسوال خواهد رفت.

قیمت گذاری بر اساس مدت زمان

درست، این روش دقیق‌ترین و اصولی‌ترین روش قیمت‌گذاری بوده که در تمام کشورهای خارجی مبنای پرداخت دستمزد می‌باشد.

در این حالت اگر پروژه دشوار باشد زمان بیشتری طلب کرده و دستمزد نیز افزایش می‌یابد و اگر پروژه ساده باشد هزینه نهایی نیز متناسب با آن کاهش می‌یابد. در این شرایط بهتر هست با توجه به تجربه یک بازه قیمتی به کارفرما ارائه نمایید و حتماً در قرارداد به مبحث ساعت کاری اشاره نمایید تا بعداً دچار ضرر و زیان نشوید.

نکات افزایش درآمد در PLC

حتماً سعی می‌کنم در یک لایو اینستاگرامی این مورد را کامل برایتان توضیح دهم ولی خیلی ساده:

برای دریافت پروژه، پیشنهاد رد نشدنی ارائه کنید!

پیشنهاد شما باید به‌قدری بروی کارفرما تأثیر گذار باشد که نتواند آن را نادیده بگیرد و حتی اگر در لحظه به شما گفت نه!

چند روز بعد و با صحبت با دیگران به این نتیجه برسد که شما بهترین گزینه برای او بوده‌اید!.

متأسفانه وقتی به “پیشنهاد رد نشدنی” اشاره می‌کنیم تنها گزینه‌ای که به ذهن بیشتر دوستان می‌رسد قیمت پروژه است.

درحالی‌که همواره توصیه بنده مانور دادن بروی سایر موارد است. چراکه اگر قیمت نهایی را خیلی پایین اعلام کنید ممکن است کارفرما به دانش تخصصی شما شک کند.

برای این موضوع می‌توانید به پیشنهادهای زیر فکر کنید:

  • پرداخت قسطی مبلغ پروژه بدون ضامن (عالی)
  • انجام سایر کارهای مرتبط با پروژه، مثل بازنگری تابلو برق (خوب)
  • نگاهی به مدار کل واحد مدنظر و ارائه برخی پیشنهادهای کاربردی (عالی)
  • انجام پروژه با ضمانت بازگشت کامل وجه (عالی)
  • ارائه خدمات رایگان پس از پروژه به‌اندازه‌ای مشخص، مثلاً یک تا چند هفته (عالی)
  • ارائه فایل خام پروژه به کارفرما – عمده کارفرماها از دید فنی این مسئله را بسیار ارزشمند می‌دانند (عالی)
  • پیشنهاد انجام شب‌کاری برای اتمام زودتر پروژه (خوب)
  • اختصاص درصدی تخفیف برای کارفرمای معرفی‌شده (این بهترین روش برای کم کردن قیمت است، عالی)
  • اختصاص درصد اندکی از پول برای شخص معرف – جهت تشویق و تبلیغ بیشتر شما (عالی)
  • ارائه رایگان آموزش چندساعته برای یکی از تکنسین‌های کارخانه (عالی)

سؤالات متداول بازار کار PLC

خیلی ساده بازار کار PLC در ایران چگونه است؟

با توجه به اینکه درصد زیادی از صنعت ما سنتی می‌باشد و هزینه‌های نیروی انسانی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و از طرفی ساخت و پردازش خط تولید با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته تولید، از توان نیروی انسانی خارج است، بازار کار PLC در ایران تازه ابتدای راه بوده و قطعاً آینده روشنی در پیش خواهد داشت.

برای مهاجرت می‌توان بروی PLC حساب باز کرد؟

بله، اگر به آگهی‌های وب‌سایت‌های کاریابی معتبر جهانی مانند indeed نگاهی داشته باشید همواره تخصص PLC جز بیشترین آگهی‌های ثبت‌شده در بخش برق و مهندسی برق می‌باشد.

بهترین برند PLC برای کار در ایران چیست؟

با توجه به مارکت و بازار، در حال حاضر برند زیمنس بالاترین میزان استفاده در صنعت داخلی را دارد و از میان محصولات این شرکت آلمانی PLC S7 300 محبوب‌ترین گزینه برای صنعت ایران به شمار می‌رود.

برای مهاجرت کدام برندها را پیشنهاد می‌کنید؟

به‌صورت تقریبی در هر قاره یک برند عملکرد بهتری دارد، اگر هدف شما از مهاجرت کشورهای اروپایی و آسیایی می‌باشد توصیه ما برند زیمنس و ABB است و اگر هدف شما مهاجرت به آمریکا و استرالیا می‌باشد برند آمریکایی آلن بردلی توصیه می‌شود.

کمترین و بیشترین درآمد برای PLC در ایران چقدر است؟

این موضوع به‌شدت به سطح دانش شما بستگی دارد و اگر دانش تخصصی شما را به‌صورت؛ مبتدی، متوسط و حرفه‌ای در نظر بگیریم به ترتیب میانگین درآمد ماهیانه شما؛ ۸ تا ۱۶ میلیون تومان (مبتدی)، ۱۵ تا ۳۳ میلیون تومان (متوسط) و ۳۰ تا ۷۵ میلیون تومان حرفه‌ای خواهد بود.

درآمد PLC کار در خارج از کشور به چه میزان است؟

میانگین دستمزد ساعتی برای یک برنامه‌نویس PLC در ایالات‌متحده از ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱، ۳۲ دلار است، اما محدوده حقوق و دستمزد معمولاً بین ۲۸ تا ۳۸ دلار قرار می‌گیرد. هرچند این عدد تقریبی بوده و می‌تواند درصدی بالا و پایین شود.

سخن پایانی

در این نوشته سعی کردم تجربیات شخصی و البته همکاران را با شما در میان بگذارم. قطعاً موارد یادشده می‌تواند فردبه‌فرد و منطقه به منطقه متفاوت باشند ولی عمدتاً چهارچوب یکسان می‌باشد.

بااین‌حال از یک مورد مطمئن باشید: «بازار PLC به‌قدری گسترده است که کار برای همه وجود دارد پس اگر تازه ابتدای کار هستید ناامید نباشید و اگر دست به پروژه هستید با همه مهربان باشید».

منابع

  1. ‫‎”PROGRAMMABLE LOGIC CONTROLLER (PLC) MARKET – GROWTH, TRENDS, COVID-19 IMPACT, AND FORECASTS (2021 – 2026)“, Mordor Intelligence, 2020

  2. ‎”‎‎‎Hourly Wage for PLC Programmer Salary in the United States“, Salary, Jun 2021

خوشحال خواهیم شد اگر شما نکته و یا تجربه‌ای در مورد بازار کار PLC چه در داخل و خارج داشته‌اید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

گرایش مورد علاقه‌ام ماشین‌های الکتریکیه، به‌شدت به PLC و اتوماسیون علاقه دارم و دوست دارم عمده تایمم رو برای برنامه‌نویسی صنعتی بذارم - هدفم انتقال تمام دانش تخصصی هست که در طی سال‌ها فعالیت به‌صورت پروژه محور (برای شرکت‌ها و افراد) کسب کردم و واقعاً خوشحال می‌شم بتونم کمکتون کنم. تموم موفقیت‌های داشته و نداشتم رو مدیون کسی هستم که بدون هیچ چشم داشتی کنارم موند. دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برق - قدرت (ماشین‌های الکتریکی و الکترونیک قدرت) - دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین محبوب‌ترین
Inline Feedbacks
View all comments
امیر
2 ماه پیش

سلام جناب مهندس،برای ورود به بازار کار اتوماسیون صنعتی وplc نیاز به مدرک دانشگاهی (برق،کامپیوتر.صنایع)هست؟

گرایش رشته تحصیلی
سایر
مهدی
2 سال پیش

بسیار عالی بود مهندس.لطفا درمورد شبکه سازی وارتباطات کاری بیشتر توزیح بدید.اگر میشه کتاب معرفی کنید.

گرایش رشته تحصیلی
قدرت, سایر
حسین
2 سال پیش

سلام

عالی مهندس دست شما درد نکنه واقعا آموزنده و جامع بود

ولی کاش توی یه پست بهمون توضیح بدین که یه تازه کار چطور خودش رو به بازار معرفی کنه و اولین پروژه ی خودش رو بگیره

گرایش رشته تحصیلی
کنترل

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید