مهاجرت از نوع کاری و کاملا رایگان!

می‌دونستی با PLC به‌راحتی می‌تونی مهاجرت کنی!

نتایج + آموزش

کتاب دینامیک سیستم های قدرت – محمد تقی بطحایی

کتاب دینامیک سیستم های قدرت - محمد تقی بطحایی

دینامیک سیستم های قدرت همانگونه که از نامش پیداست یکی از دروس تخصصی گرایش سیستم های قدرت می باشد که به طور ویژه در زمینه دینامیک و بررسی حالات گذرا کار می کند، از آنجایی که پدیده های گوناگونی در ایجاد حالات گذرا دخیل هستند در این واحد درسی شما با بررسی تخصصی ماشین های الکتریکی در دستگاه های مرجع آشنا خواهید شد.

اگر بخواهیم پایداری گذرا را تعریف نماییم می توان گفت؛ “مطالعه ی پایداری دینامیکی (گذرا) در سیستم های قدرت” که خود عبارت است از؛ توانایی شبکه ی به هم پیوسته بعد از یك اغتشاش نظیر تغییر بار، از دست رفتن نیروگاه، عملیات قطع و وصل خطوط و وقوع اتصال کوتاه و… جهت رفتن از یك نقطه ی کار حالت دائم پس از یك دوره نوسانات الکترومکانیکی به نقطه ی کار دیگر بدون از دست رفتن سنکرونیسم(همه ی مولدهای موازی در حالت بهره برداری در یك سرعت باقی بمانند). درواقع، اگر سیستم از نقطه ی کارش نوسان کرد و به نقطه ی کار دیگر رسید، پایدار باقی می ماند.

کتاب فوق نوشته‌ی K.R.Padiyar و ترجمه دکتر سید محمد تقی بطحایی استاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی می باشد، دکتر بطحایی کارشناسی اشد و دکترای خود را به ترتیب از دانشگاه ” George Washington University Washington D.C USA ” و “دانشگاه صنعتی امیر کبیر” دریافت نموده اند. کتاب مذکور از حجم نسبتا مناسبی با توجه به مباحث گسترده ذاتی دینامیک سیستم های قدرت برخوردار است (165 صفحه).

نسخه فارسی این کتاب به نسبت نسخه انگلیسی آن به شدت خلاصه شده است

خوشبختانه PDF کتاب مذکور از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، توجه داشته باشید در این کتاب از فهرست نویسی هوشمند استفاده شده است که سبب شده به راحتی مطلب موردنظر خود را بیابید.

احتمالا تا کنون شنیده باشید که پیچیده ترین سیستم دینامیکی مربوط به سیستم های قدرت می باشد و دلیل آن نیز هم دخیل بودن مدل های مختلف تبدیل انرژی درون آن می باشد.

به صورت کلی در این کتاب چه بخش هایی وجود دارند؟

بخش اول؛ پیش نیازهای لازم برای مطالعه ی دینامیك سیستم قدرت را مرور می کند.

بخش دوم؛ به توضیح پدیدههای اساسی دینامیك سیستم قدرت با استفاده از مدل کلاسیك سیستم تك- ماشینه ی متصل به شین بینهایت پرداخته است.

بخش سوم؛ مطالب پیشرفته تر مربوط به مدلسازی و شبیه سازی دینامیکی سیستمهای قدرت چند ماشینهی بزرگ را مورد مطالعه قرار داده است.

فهرست کتاب دینامیک سیستم های قدرت دکتر بطحایی

  • پیش گفتار
  • فصل اول: مقدمه
  • فصل دوم: معرفی مسائل دینامیك شبکه های قدرت
  • فصل سوم: مدل سازی اجزای سیستم قدرت
  • فصل چهارم: دینامیك شبکه های قدرت چند ماشینه
  • فصل پنجم: انعطاف پذیر کردن سیستم قدرت
  • فصل ششم: مطالعات دینامیکی عناصر الکترونیك قدرت در سیستم قدرت

پسورد : www.poweren.ir

راستی! برای دريافت مطالب جديد در پیج اینستاگرم PowreEn عضو شويد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

لطفا در این بخش تنها نظر خود را در رابطه با موضوع فوق ارسال بفرمایید. به منظور افزایش کیفیت محتوا، نظرات ارسالی خارج از موضوع این مقاله، تایید نمی‌شوند.

لطفا سوالات خود را در بخش پاورلند ارسال بفرمایید. در آنجا تمامی مهندسین برق پاسخگوی شما خواهند بود.

ما در تیم تولید محتوای PowerEn، سخت در تلاش هستیم تا بهترین مقالات و کتب آموزشی در زمینه مهندسی برق را برای شما فراهم نماییم، امیدواریم بتوانیم هرچند کوچک به شما کمکی کرده باشیم، سرپرست تیم سام هنرور.
همراه ما باشید در پیـج اینستـاگرام پیـج اینستـاگـرام

دوره جامع PLC

آموزش پی ال سی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ PLC

در دوره آموزش پی‌ال‌سی شما تنها با PLC کار نخواهید کرد! بلکه درکنار آن آموزش HMI، PID، درایو، سرو، انکودر، شبکه‌های صنعتی و ده‌ها مورد دیگر نیز خواهد بود.

“همه و همه تنها در یــک دوره جــامع”

پیشنهاد ویژه PLC
اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید آموزش PLC
بستن

امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید

x

اگر می‌خواهید در کمتر از ۱ ماه متخصص PLC شوید توصیه می‌کنیم این دوره خاص را از دست ندهید

آموزش PLC

اطلاع رسانی با ایمیل
اطلاع از
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments

دانلود آنی

برای دانلود، لطفا ایمیل خود را وارد نمایید